מכה לאברטון: ממשלת אנגליה דחתה את "פרויקט קירקבי"

הקבוצה מליברפול, שמכניסה 900 אלף ליש"ט בלבד ממשחקי הבית שלה ב"גודיסון פארק", קיוותה להקים בשיתוף עם רשת הקמעונאות טסקו אצטדיון חדש בעיירה קירקבי; הממשלה מסרבת

השיטה שבאמצעותה קבוצות הביניים בפרמיירליג האנגלית מנסות לשבור את השליטה של "ארבע הגדולות" היא בניית אצטדיונים חדשים. כך לאחרונה אישרה טוטנהאם את התוכנית שלה לבניית מגרש שיכיל 60 אלף מקומות ואמור להגדיל משמעותית את ההכנסות שלה.

גם אברטון רצתה אצטדיון מחדש שלה. לצורך כך הגישה הקבוצה מליברפול תוכנית לבניית מגרש בן 50 אלף מקומות בקירקבי, עיירה הסמוכה לליברפול. חלק נכבד מהמימון לפרויקט המוערך ב-400 מיליון ליש"ט אמורה היתה לתת טסקו, רשת הקמעונאות הגדולה בבריטניה, שתיכננה להקים במתחם חנות בגודל של 15 אלף מ"ר. אלא שהממשלה באנגליה בדקה את הנושא ודחתה את הרעיון על הסף. הסיבה: הפרויקט יפר את מדיניות הצרכנות המקומית, שמנסה להילחם בחדירה של רשתות גדולות לתוך מרכזי הערים מחשש לפגיעה בעסקים המקומיים.

טסקו ראתה בפרויקט הזה כמשהו שיכול להכניס לה רווחים גדולים, והסכימה להשתתף בחלק נכבד מעלות הבנייה של האצטדיון עצמו - 52 מיליון ליש"ט. אברטון היתה אמורה לגייס את 78 מיליון הליש"ט הנוספים.

מדובר במכה קשה מאד עבור אברטון, שמשחקת כיום בגודיסון פארק הישן (נבנה ב-1892) שמכיל 40 אלף מקומות ומייצר למועדון הכנסה של 900 אלף ליש"ט בלבד למשחק. כהשוואה, ארסנל, שמשחקת באצטדיון "האמירייטס" שמכיל 60 אלף מקומות, מרוויחה כ-3.2 מיליון ליש"ט בכל אחד ממשחקי הבית שלה. ביל קנרייט, יו"ר ובעלים עיקרי באברטון, מנסה כבר תקופה ארוכה למצוא רוכש למועדון, אך כעת נראה שהוא איבד את אחד מקלפי המיקוח החזקים ביותר שלו.