איזיצ'יפ הגישה תשקיף מדף לגיוס עתידי של 100 מיליון דולר

אלי פרוכטר, מנכ"ל החברה: "אין לנו כוונה לגייס במחירים כאלה; הגשנו את התשקיף כדי שבמידה ויהיו לנו צרכים פיננסים עתידיים, בין השאר רכישות, תהיה לנו את האופציה לגייס כסף. לא נדלל את בעלי מניות בשווי הנוכחי"

לצד העליות האחרונות בשווקים, החל בוול-סטריט טפטוף של הנפקות, ונראה שגם חברות ישראליות מבקשות לנצל את הגל זה, ומגישות לרשות ניירות ערך האמריקנית (ה-SEC) תשקיפי מדף לגיוס הון עתידי. לאחר שטאואר הגישה תשקיף שכזה בשבוע שעבר, הצטרפה אליה אמש איזיצ'יפ, והגישה תשקיף מדף לגיוס עתידי של עד 100 מיליון דולר.

"אין לנו כוונה לגייס במחירים כאלה", אמר היום ל"גלובס" אלי פרוכטר, מנכ"ל החברה. "הגשנו את התשקיף כדי שבמידה ויהיו לנו צרכים פיננסים עתידיים, בין השאר רכישות, תהיה לנו את האופציה לגייס כסף. לא נדלל את בעלי מניות בשווי הנוכחי", אמר פרוכטר.

איזיצ'יפ מפתחת שבבים לראוטרים (נתבים) של רשתות תקשורת גדולות עבור יצרניות ציוד תקשורת. את ההנפקה האחרונה שלה ביצעה איזיצ'יפ בקיץ 2007, עוד בגלגולה הקודם הקודם כחברת לנאופטיקס. החברה גייסה כ-40 מיליון דולר בשתי הנפקות, הראשונה שנעשתה למשקיע פרטי בהיקף של כ-12 מיליון דולר, ואת יתרת הסכום גייסה החברה באמצעות מכירת מניות שנעשתה באמצעות בנק ההשקעות ג'פריס.

תמורת ההנפקה נועדה לרכוש את יתרת מניות איזיצ'יפ על-ידי לנאופטיקס, וכשזו בוצעה שינתה החברה את שמה לאיזיצ'יפ. ההנפקה בוצעה אז לפי מחיר של 18.85 דולר למניה, והיום נסחרת המניה במחיר של 13 דולר, המשקף לחברה שווי של 303 מיליון דולר. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת החברה 60.6 מיליון דולר, וזאת לאחר שסיימה אותו עם הכנסות של 10.6 מיליון דולר ורווח נקי על בסיס Non-Gaap של 3.9 מיליון דולר.