הראל ואשטרום נכסים רוכשות מתחם משרדים בלייפציג ב-164 מיליון שקל

העיסקה משקפת תשואה של כ-8.8% על ההשקעה ■ במקביל לעיסקת הרכישה, חתמו הרוכשות על הסכם להשכרת 96% משטחי המתחם לדויטשה טלקום עד דצמבר 2018 בדמי שכירות של כ-13.1 מיליון שקל בשנה

הראל ביטוח ואשטרום נכסים ממשיכות להדק את שיתוף הפעולה ביניהן בתחום הנדל"ן המניב. היום מדווחות שתי החברות, כי הן רוכשות מדויטשה טלקום מתחם משרדים במרכז העיר לייפציג, גרמניה, בתמורה לכ-164 מיליון שקל (כ-29 מיליון יורו), ובמקביל משכירות אותו בחוזה ארוך טווח לחברה בת של המוכרת.

רכישת המתחם, הכולל שלושה מבני משרדים ושטח מסחרי ומשתרע על פני שטח כולל של כ- 36,500 מ"ר, תתבצע באמצעות שותפות שיקימו הראל ואשטרום נכסים, כשחלקה של אשטרום נכסים בחברה הינו כ- 51% וחלקה של הראל יעמוד על 49%. סך כל דמי השכירות שמניב הנכס מסתכמים בכ- 13.5 מיליון שקל ומשקפים תשואה של 8.8% על מחיר הרכישה.

כאמור, במקביל לחתימה על הסכם הרכישה, חתמה השותפות על הסכם להשכרת מרבית שטחי המתחם כ-35,300 מ"ר (96%) לחברה בת בבעלות מלאה של דויטשה טלקום ובחוזה ארוך טווח, לתקופה של 9 שנים, עד ליום ה-31 בדצמבר 2018. דויטשה טלקום ערבה לקיום לכל התחייבויותיה של השוכרת שהנה חברת בת שלה. דמי שכירות השנתיים הינם בסך של כ-13.1 מיליון שקל (כ-2.3 מיליון אירו). בנוסף, הוענקו לשוכרת 4 אופציות בנות 5 שנים כל אחת להארכת תקופת השכירות.

המתחם הנרכש ממוקם כאמור בלייפציג, גרמניה, במרכז העיר ובמרחק של 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת המרכזית. כאמור, כולל המתחם קומפלקס של 3 בנייני משרדים הכוללים גם שטח מסחרי ו-397 חניות בשטח בנוי כולל של כ-36,500 מ"ר. שטח המשרדים מהווה כ-96% מסך של השטח ומסתכם בכ-35,300 מ"ר.

מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים, אמר היום: "העסקה הנוכחית מהווה חיזוק נוסף לשיתוף הפעולה הפורה בין אשטרום נכסים והראל ביטוח בכל הקשור לאיתור הזדמנויות לרכישת נכסים מניבים איכותיים בחו"ל. בעסקה זו, כמו גם בעסקאות נוספות הנבחנות בימים אלה, מנצלות החברות את יתרונן היחסי הן באיתור נכסים והן במימון רכישתם. אנו מעריכים כי נמשיך לפעול יחד עם הראל ביטוח גם בעסקאות נוספות בגרמניה וזאת לאור רצוננו לפזר ולהרחיב את השקעותינו במדינה בשותפות עם גוף גדול דוגמת הראל ביטוח".

גדי בן חיים ראש תחום השקעות בנדל"ן בקבוצת הראל מסר, "עסקה זו מהווה נדבך נוסף במערכת יחסים מוצלחת עם אשטרום נכסים. רכישת מתחם המשרדים בגרמניה, מיקומו המרכזי ואיכות השוכר, תואמים את מדיניות ההשקעה של הראל מחירי הנכסים בחלק ממדינות מערב אירופה מספקים הזדמנויות השקעה אטרקטיביות ואנו ממשיכים לברור בזהירות נכסים איכותיים.