סערת הפחמן הדו-חמצני: סודה קלאב מורידה מיכלים מהמדפים

החברה: "הבעיה נובעת מתקלה אצל יצרן הפחמן הדו חמצני במכתשים אגן ואינה קשורה בתהליכי הייצור בחברה" ■ הנושא יידון בתמ"ת: "אין בנושא מדיניות ברורה, והצרכנים נאלצים להסתמך על הרצון הטוב של החברות, אך לצערנו לא תמיד זה מספיק"

סערת הפחמן הדו-חמצני עוד לא תמה, וכעת מורידה חברת סודה קלאב ישראל מיכלי גז מהמדפים. החברה מודיעה כי "בעקבות בעיות איכות של פחמן דו חמצני שסופק לחברת סודה קלאב בישראל, החברה קוראת לציבור לקוחותיה להשיב מיכלי גז מסדרה מוגבלת. הבעיה נובעת מתקלה אצל יצרן הפחמן הדו חמצני במכתשים אגן ואינה קשורה בתהליכי הייצור במפעלי סודה קלאב".

"החברה מבקשת שלא להשתמש ולהשיב מיכלי גז מסדרה סודה-קלאב / סודהבל 100 עליהם מצוין בחלק העליון תאריך המילוי 17.11.2009, ומיכלי סודה-קלאב / סודהבל 30 שנקנו מתאריך 16.11.2009 ואילך. החברה תאסוף את המיכלים ישירות מבית הלקוח בפניה למוקד השירות בטלפון: 1-800-300-250. מיכלים המצויים ברשתות ובחנויות עושים דרכם ברגעים אלה בחזרה למחסני החברה. חברת סודה קלאב הרואה מול עיניה כל העת את הנאת הצרכנים ממשקאות החברה, עושה כל שביכולתה להבטיח את איכות ותקינות מוצריה".

תחילת הפרשה, כאמור, בהורדת בקבוקי קוקה קולה מן המדפים בשבוע שעבר לאחר שבמשקה נמצאו שרידי גופרית ובנזן, שנחשפה על אף ניסיונות החברה המרכזית למשקאות להסתיר את המהלך. בסוף השבוע הודיעה החברה על הפסקת רכישת הגז ממכתשים אגן ומעבר לחברת יפאורה תבורי, שעברה לייצור עצמאי מלא אחרי שגם היא נמנתה על לקוחות מכתשים אגן.

ממכתשים נמסר השבוע כי הפסיקה לעת עתה את ייצור הפחמן הדו-חמצני.

הנושא יידון במשרד התמ"ת

בעקבות ארבעת מקרי הריקול שקרו בשבוע האחרון - מכלי הגז סודה קלאב, בקבוקי קוקה-קולה, מזגני תדיראן ומקררי אלקטרה, מכנסת השבוע סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות אורית נוקד, ישיבה מיוחדת עם הגורמים המקצועיים הבכירים במשרד התמ"ת (יצחק קמחי - הממונה על הגנת הצרכן, דורון טמיר - מנכ"ל מכון התקנים, מיכאל אטלן - היועץ המשפטי של המשרד, תמר פינקוס - התובעת הראשית וצביה דורי - מנהלת סחר פנים) על מנת לדון בהיבטים השונים בעניין.

נוקד אומרת כי "בכל נושא הריקול, אין מדיניות מגובשת וברורה, והצרכנים נאלצים להסתמך על הרצון הטוב של החברות, אך לצערנו לא תמיד זה מספיק. על פי הפרסומים אחת החברות בחרה להצניע את המודעה אשר דיווחה על התקלה ולכן כנראה שהמידע החשוב לא הגיע לכלל הצרכנים. אני מתכוונת לבדוק האם החברות עברו על חוק הגנת הצרכן ובנוסף להתחיל בגיבוש צעדים לניסוח מדיניות רשמית בנושא. אין ספק שנדרשת רגולציה בתחום על מנת להבטיח שהצרכן הישראלי יהיה מוגן הרבה יותר ממוצרים פגומים".

בנוסף, כחלק מאותם צעדים מתכוונת נוקד להיפגש עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כדי לדון במקרה קוקה קולה וסודה קלאב. יצויין כי, בתקופה האחרונה קרא גם היבואן המקומי של עגלות התינוקות "בוגבו" לריקול עקב תקלה במערת הבלמים של העגלה.