לא רק לבייב מממש: נתח של דה-בירס צפוי להימכר עד מארס

המכירה של נתח מחברת היהלומים הגדולה בעולם עשויה לעזור לחברה לממן חוב בסך 1.5 מיליארד דולר ■ כמו כן לחברה חוב נוסף בסך 2 מיליארד דולר אותו היא צריכה לפרוע עד שנת 2012

חברת היהלומים הגדולה בעולם, דה בירס מצויה במו"מ למכירת נתח ממנה עוד לפני חודש מארס, אז יחול המועד הסופי למיחזור חוב בסך 1.5 מיליארד דולר. כמו כן לחברה חוב נוסף בסך 2 מיליארד דולר אותו היא צריכה לפרוע עד שנת 2012. כך דווח היום (א') באתר של תעשיית היהלומים הישראלית, על פי דברים שנאמרו על ידי שני מקורבים לנושא לבלומברג שסרבו להזדהות.

המו"מ נערך בין חברת אנגלו אמריקן המחזיקה ב-45% בחברה, משפחת אופנהיימר הקנדית המחזיקה ב-40% מדה בירס וממשלת בוצוואנה שמחזיקה ביתרת ההחזקות בחברה. בין ההצעות שנבחנות על ידי הבעלי השליטה בחברה גם הזרמת הון ע"י בעלי המניות בחברה, וכן נבחנת הסכמת המלווים (בעלי החוב) לבצע מימון מחדש ללא תרומה כלשהי מהמשקיעים.

בחודש פברואר הודיעה דה בירס כי תלווה 500 מיליון דולר ממחזיקי המניות, על רקע הקריסה בביקוש ליהלומים בעקבות המשבר. ב-24 בנובמבר דווח כי מכירות היהלומים של דה בירס היוו 47% מהיקף המכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

נציין כי ב-25 באוקטובר דווח כי דה בירס מתכוונת לייצר ב-2009 מחצית מכמות היהלומים שייצרה בשנת 2008. זאת לאחר שברבעון השלישי ירד הייצור ב-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-7.885 מיליון קארט. עם זאת ביחס לרבעון השני של 2009 מדובר בעלייה של 43% בייצור.