שטייניץ: "השלכות המשבר בדובאי זניחות עד כמעט לא קיימות"

כך אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, בפתח ישיבת השולחן העגול ■ "זה לא אירוע בסדר גודל מקרו כלכלי, יחד עם זאת, זאת תזכורת חשובה למה לכך שאני בתחילת ההתאוששות וצפויים עוד זעזועי משנה"

"בימים האחרונים התבשרנו על המשבר בדובאי - מדינת הנפט שהגיעה לחדלות פרעון. בדקנו בימים האחרונים, במוצאי שבת והבוקר יחד עם בנק ישראל מה עלולות להיות ההשלכות על המשק הישראלי. כמו שזה נראה כעת ההשלכות על חברות הביטוח, קרנות פנסיה ובנקים, זניחות עד כמעט לא קיימות, כך שאיננו מצפים להשלכות" - כך אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, בפתח ישיבת השולחן העגול של המעסיקים והאוצר.

"זה לא אירוע בסדר גודל מקרו כלכלי, יחד עם זאת, זאת תזכורת חשובה למה לכך שאני בתחילת ההתאוששות וצפויים עוד זעזועי משנה. אנחנו רואים את הנעשה עכשיו ברמה הגלובלית וזה מחייב אותנו למשנה זהירות גם בעתיד. אנו עדיין חיים ברמה גבוהה של אי ודאות, מכאן מתחייבת זהירות להמשך הדרך".

באשר למשבר הכלכלי אמר שר האוצר כי "מדינת ישראל מתחילה להתאושש מבלי לשלם את אותם מחירים כבדים מאוד שמשלמים באירופה ובארה"ב. כולם מבינים היום את החשיבות העצומה שיש לשיתוף הפעולה והשולחן העגול בין הממשלה להסתדרות ולתעשיינים".

"מדובר בשיתוף הפעולה חשוב מאין כמותו, וגם אם יש מהמורות בדרך עדיין חשוב לשמור עליו", אמר שטייניץ בהתייחסו להתבטאויות האחרונות של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נגד שר האוצר. "הביקורת על עסקת החבילה התפוגגה, כולם מסכימים היום ששילוב הידיים היה נכון נוכח המשבר הכלכלי", הוסיף. במסגרת המפגש ביקש עיני להקים צוותי עבודה שיבחנו מודל לשמירת הזכויות הפנסיוניות של העובדים.