דובאי וורלד סירבה למכור נכסים כדי לעמוד בהתחיבויות

גלובס tv בכיר בדובאי וורלד לעיתון אל - את'יהאד: "על מנת להימנע מלחצים כלכליים ועל מנת לעמוד ביעדים האסטרטגיים שלה, דובאי וורלד היתה צריכה למכור נדל"ן מסחרי באופן מסודר והוגן"

דובאי וורלד, חברת האחזקות של של דובאי "דחתה לחלוטין את האפשרות של מכירת נכסים בחודשים שקדמו להכרזה של החברה כי לא תצליח לעמוד בפרעון התחייבויותיה הנאמדות ב-59 מיליארד דולר מתוך חוב כולל של 80 מיליארד דולר של ממשלת דובאי.

משבר החוב בדובאי הביא בשבוע שעבר לירידות שערים באסיה, אירופה וארה"ב, עורר גל של חששות מפני חדלות פרעון אפשרית של מדינות אחרות המתמודדות עם חובות ענק.

"דובאי וורלד דחתה לחלוטין את הרעיון של מכירת חלק מנכסי הנדל"ן האטרקטיבים שלה במחירים נמוכים על מנת לפרוע את החוב", אמר היום (א') בכיר בדובאי וורלד לעיתון אל - את'יהאד.

הבכיר אמר כי "כדי להימנע מלחצים כלכליים ועל מנת לעמוד ביעדים האסטרטגיים שלה, דובאי וורלד היתה צריכה למכור נדל"ן מסחרי באופן מסודר והוגן".

נסיכות דובאי / צלם רויטרס

נראה כי דובאי, אחת משבעת הנסיכויות החברות באיחוד האמירויות, המחזיקה בעתודות נפט מעטות יחסית, ומתמקדת בעיקר בנדל"ן, פיננסים ותיירות, תאלץ לוותר על חלק מהפרוייקטים הגרנדיוזים שלה, שכוללים איים מלאכותיים, אתרי סקי סגורים, ואת הבניין הגבוה ביותר בעולם.

חלק מהאנליסטים מעריכים שדובאי וורלד תמכור עכשיו חלק מנכסי הנדל"ן שלה, אך תרחיש מציאותי יותר הוא קבלת חבילת חילוץ מלאה או חלקית משכנתה, אבו דאבי, העשירה מאד בנפט.