בדיקת "גלובס": מבצע Black Friday של באג אטרקטיבי

אנטי וירוס של נורטון נמכר בהנחה של 100 שקל וערכת גיטר הירו ב-1,000 שקל במקום 1,550 שקל ■ הרעיון לחגיגת מכירות שאוב, כמובן, מארצות הברית

ה-Black Friday של באג שנפתח ביום שישי האחרון ואמור להסתיים ביום שני הקרוב הוכרז כבר עכשיו כהצלחה מבחינת מנהלי הרשת, שטוענים שמאות אנשים חיכו בשעה שמונה בבוקר לפתיחת דלתות החנויות. בחלק מהחנויות נוצרו טורים ועומסים רבים שהצריכו סגירת דלתות והכנסת הלקוחות בקבוצות.

לדברי אמיר מודן, מנהל השיווק של באג, ההכנסות עמדו על 5.8 מיליון שקל בסוף השבוע. "מדובר ביום המכירות החזק בתולדות הרשת, עם עלייה של מאות אחוזים ביחס לפדיון יום שישי ממוצע. מבצע שעבר את כל הציפיות של הרשת", אומר מודן.

הרעיון לחגיגת מכירות שאוב, כמובן, מארצות הברית, שם התרחש Black Friday בסוף שבוע זה. המסורת האמריקנית השנתית מתקיימת מדי שנה ביום שישי שלאחר חג ההודיה, ומהווה את יריית הפתיחה של עונת המכירות לקראת חג המולד. יום זה הוא יום שיא של הצרכנות בארצות הברית, המאפשר ללקוחות ליהנות ממבצעים יוצאי דופן. כמדי שנה, מדובר בהזדמנות מצוינת לצרכנים לעשות את הקניות שלהם לפני תקופת החגים.

גם בישראל מנסים להביא את בהלת הקניות הזו לצרכנים, כאשר רשת באג הרימה את הכפפה כבר בשנה שעברה. המבצע שלה מתפרס על-פני כמה ימים, והמחירים - כפי שעלה מבדיקת "גלובס" - אכן אטרקטיביים ומצליחים לגרום ללקוחות להגיע לחנויות, במטרה לנצל את ההזדמנות המיוחדת.

בבאג התרכזו במספר סוגי מבצעים של אחד פלוס אחד על מוצרי חומרה, משחקי מחשב ואביזרים לאייפון. מבצע אחר הוא 70% הנחה על המשחק השני, בקנייה של משחק מחשב או קונסולה וגם מוצרים נוספים בהנחות שונות.

כדי לבדוק עד כמה ההנחות של באג אכן אטרקטיביות, השוונו מחירים של מספר מוצרים בחנויות שונות ובאתרי אינטרנט. התוצאות הראו שהקנייה

בימי המכירה של ה-Black Friday כדאית: למשל, ערכת גיטר הירו -World Tour שעולה 1,550 שקל, תעלה בבאג במבצע 1,000 שקל, תוכנת האנטי וירוס של נורטון עולה 180 שקל ובבאג היא עולה 80 שקל ומדפסת משולבת אלחוטית של HP מדגם 6500 שעולה 700 שקל בשאר החנויות תעלה 600 שקל בימים שנותרו למבצע.

חלק גדול של המוצרים שנמצאים במבצע מיובאים על-ידי באג עצמה, כך שקל לה להציע מחירים זולים לעומת המחירים הסטנדרטיים שלה. כך למשל, דגם ה-Solo של SlingBox עולה 700 שקל במקום 1,200 שקל.

בתחום המשחקים מומלץ לקנות שניים כדי ליהנות מהמבצע. בעוד שבמחיר הסופי באג יותר זולה מהמתחרים, מחירו של משחק בודד גבוה מאוד, לפעמים ב-100 שקל יקר יותר מאשר בחנויות אחרות. ברגע שחיברנו שני משחקים ואת ההנחה, באג הציעה את המחיר הנמוך.

בשורה התחתונה, באג הצליחה להפוך את המיני Black Friday שהיא מקיימת למבצע מוצלח ללקוחות, חבל רק שעוד רשתות לא מצטרפות אליה.