בורסת אבו דאבי נפלה ב-8.3%; בורסת דובאי איבדה 7.3%

גלובס tv (עדכון) איחוד האמירויות יעניק ערבויות לבנקים ■ הבנק המרכזי של איחוד האמירויות יעניק הלוואות ב-0.5% בלבד מעל הריבית הבין בנקאית לשלושה חודשים העומדת על 1.919%

איחוד האמירויות (UAE) הבטיח להעניק ערבות לבנקים של נסיכויות המפרץ הפרסי והקטין בכך את החששות מפני התרחבות הבעיות של דובאי וורלד לחברות אחרות.

הבנק המרכזי של איחוד האמירויות הכריז כי לווים יוכלו לקחת הלוואות ב-0.5% בלבד מעל הריבית הבין בנקאית לשלושה חודשים. ב-25 בנובמבר, לפני תחילת חג הקורבן, הריבית הבין בנקאית לשלושה חודשים של איחוד האמירויות עמד על 1.919%.

עלויות הביטוח כנגד חדלות פרעון (CDS) ירדו ב-72.86 נקודות ל-574.23 נקודות. נכון לעכשיו, ביטוח של חוב בהיקף 10 מיליון דולר לחמש שנים עולה 574 אלף דולר.

באיחוד האמירויות יש 24 בנקים מקומיים ונציגות של 28 בנקים זרים, ובהם סיטיגרופ ו- HSBC .

בורסת אבו דאבי (סימול: ADI) נפלה ב-8.31% ביום המסחר הראשון שאחרי ההודעה על משבר החוב בדובאי לרמה של 2,668 נקודות בנעילה. בורסת דובאי (סימול: DFMGI) נפלה ב-7.3%. ל-1,940 נקודות.

נשקל, אחת מהחברות שעומדת מאחורי הצמיחה המהירה של דובאי, ביקשה היום (ב') להקפיא את המסחר בשלוש אג"ח איסלאמיות (סוקוק) בהיקף כולל של 5.25 מיליארד דולר. נשקל היא חברת הבנייה שעומדת מאחורי פרוייקט "איי הדקלים" שבתמונה הנ"ל.

מניית DP וורלד, מחברת האחזקות דובאי וורלד, נופלת ב-14.9%. מניית נשונל בנק אול אבו דאבי צונחת ב-9.7% בשל חשיפה של 345 מיליון דולר לדובאי וורלד.

נזכיר כי בשבוע שעבר, דובאי וורלד, חברת האחזקות הריבונית של דובאי, ביקשה דחייה של שישה חודשים על תשלום התחיבויותיה, הנאמדות בכ-60 מיליארד דולר. החדשות הציתו גל של ירידות שערים ביום שישי.

נסיכות דובאי / צלם רויטרס

דובאי, החברה השביעית בגודלה במדינות המרכיבות את איחוד האמירויות שבסהר האדום, מתמודדת עם משבר חוב קשה לאחר שבנתה פרוייקטים גרנדיוזים, כמו אתר סקי מקורה, המגדל הגדול ביותר בעולם ואיים מלאכותיים, שלא הצליחו לספק את ההכנסות שיצדיקו את בנייתם.