נדחתה הצעת חוק לשלילת רישיון נהיגה למי שלא מתגייס לצה"ל

שר התחבורה ישראל כץ לגלי צה"ל: "מי שלא כשיר לשרת - לא כשיר לנהוג" ■ אתמול נדחתה הצעת חוק של ח"כ חיים כץ, לפיה רשות הרישוי לא תיתן או תחדש רישיון נהיגה לאדם שנמצא בלתי כשיר לשירות ביטחון

"ניתן לקצוב שלילת רישיון נהיגה למשתמטים עד גיל 25 ואז אפשר לבדוק את מצבם. מיעוט המשתמטים על סעיף נפשי הביא להחלטתי לתמוך בהצעת החוק של חבר הכנסת חיים כץ. מי שהשתחרר על רקע אמיתי ודאי שאינו צריך לנהוג" - כך אמר היום שר התחבורה, ישראל כץ, בגלי צה"ל.

"מי שלא כשיר לשרת בצבא גם לא כשיר לנהוג. אני חושב שניתן לקצוב את זה לשלוש שנים ואז לבחון את הדבר. פעם זה היה מקובל והיום ניתן להשיב זאת", הוסיף.

"ראש אכ"א, אגב, ציין כי רוב המשתחררים הם מהמרכז ולא מהפריפיריות", אמר השר.

הצעת החוק של ח"כ חיים כץ (ליכוד) נפלה אתמול (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה עקב התנגדות השרים דן מרידור ובני בגין כמו גם נציגי משרד המשפטים. בכוונת חבר הכנסת להגיש ערער.

מהצעת החוק עולה כי "רשות הרישוי לא תיתן או תחדש רישיון נהיגה לאדם שנמצא בלתי כשיר לשירות ביטחון או בלתי כשיר ארעית לשירות ביטחון".

על פי הצעת החוק, "במדינת ישראל קיים חוק שירות צבאי חובה. עלינו לפעול ולהדגיש את חשיבותו ותרומתו של הצבא בחברה הישראלית למדינה ולביטחונה. למרבה הצער, נורמה חדשה פשטה בארץ והיא נורמה של "השתמטות". בתקופה האחרונה מתפרסמים נתונים המראים כי שיעור הצעירים שאינם מתגייסים מסיבות שונות נמצא במגמת עלייה".

"ההערכה הרווחת בצה"ל", כותב כץ, "היא כי רבים מהם אינם לוקים כלל במחלה נפשית. לא ראוי שחיילים ישתחררו מצה"ל ללא כל סיבה מוצדקת ואמיתית, ולא ייתנו על כך את הדין, בעוד חבריהם נושאים בנטל. הצעת חוק זו באה להחמיר עם המשתמטים משירות סדיר מלא על סעיף נפשי, כך שמי שנמצא לא כשיר לשירות סדיר מלא בשל סעיפים נפשיים, תישלל ממנו הזכות להחזיק ברישיון נהיגה. גם נהיגה ברכב מחייבת מידה של אחריות".

הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת השבע-עשרה על ידי חבר הכנסת חיים כץ (פ/3052/17).