קבוצת דלק הרוויחה ברבעון השלישי 60 מיליון שקל

זאת, לעומת הפסד של 612 מ' ש' ברבעון המקביל ■ הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-11.9 מיליארד ש', ירידה של 8.4% לעומת הרבעון המקביל ■ הדירקטוריון אישר מתן דיבידנד של 33 מ' ש' ■ מגזרי הרכב והפיננסיים תרמו לשורת הרווח, מגזר האנרגיה - תרומה מעורבת

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מסכמת רבעון ומדווחת על רווח נקי של 60 מיליון שקל לעומת הפסד של 612 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו ב-11.9 מיליארד שקל, ירידה של 8.4% לעומת הרבעון המקביל אז דיווחה הקבוצה על הכנסות של 13 מיליארד שקל. הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השלישי עלה ב-28% והסתכם ב-1.7 מיליארד שקל וזאת לעומת 1.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

הוצאות המכירה, השיווק וההפעלה של תחנות התדלוק עלו ב-39% ל-926 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל והוצאות ההנהלה והכלליות עלו ב-8.8% ל-358 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל.

הקבוצה מכרה לאיש העסקים פטריק דרהי 12% מהמניות של דלק השקעות ב-HOT ב-402 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי מחיר שיא של 44 שקל למניה, המשקף פרמיה של 10% מעל מחיר המניה בעת המכירה. העסקה צפויה להניב לקבוצה רווח (לפני מס) של כ-195 מיליון שקל שיבואו לידי ביטוי בדוחות של הרבעון הבא.

דירקטוריון החברה אישר מתן דיבידנד של 33 מיליון שקל.

מגזרי הרכב והפיננסיים תרמו, מגזר האנרגיה - תרומה מעורבת

* פעילות חיפושי נפט וגז והפקת גז בישראל של הקבוצה מתבצעת באמצעות דלק קידוחים , אשר שותפה בעסקת "ים תטיס", בקידוחים "תמר" ו"דלית" וכן בזכויות נפט נוספות בים מול חופי ישראל. ההכנסות הסתכמו ברבעון השלישי ב-152 מיליון שקל לעומת 141 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-51 מיליון שקל לעומת 33 מיליון ברבעון הקודם.

* זרוע הפעילות בארה"ב, דלק US , הציגה הפסד של 21 מיליון שקל ברבעון השלישי בהשוואה לרווח נקי של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל.

* דלק ישראל , מפעילת רשת תחנות הדלק "דלק", חנויות הנוחות "מנטה" ומסוף יבוא וניפוק הדלקים פי גלילות, חתמה את הרבעון השליש ברווח של 5 מיליון שקל לעומת 31 מיליון בתקופה המקבילה.

* דלק רכב , יבואנית מכוניות מאזדה ופורד, הרוויחה 112 מיליון שקל ברבעון השלישי. המכירות גדלו ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל ל-1.4 מיליארד שקל.

* קבוצת הביטוח הפניקס מדווחת על רווח נקי ברבעון השלישי של כ-30 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-84 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק מסר עם פרסום הדו"חות כי "בחודשים האחרונים הפגינה קבוצת דלק יכולות גיוס מרשימות וביצעה מספר מהלכים משמעותיים לשיפור תזרים המזומנים שלה. מתחילת השנה גייסה הקבוצה 1.5 מיליארד שקל במח"מ ארוך טווח והסבה שליש מהחוב לחוב שקלי. הרבעון הרביעי יושפע לטובה מהשלמת העסקה הצפויה ממכירת 12% ממניות הוט ומכירת 2% ממניות דלק אנרגיה".