אבי ניר עלה על מוקש חודדה. בום

סילוק מעיין חודדה הוא ויתור על התרומה היחידה של "האח הגדול" לעולמנו

אם לאבי ניר, מנכ"ל "שידורי קשת", נשאר משהו מהמצפון התרבותי שנשחק במרדף אחר הרייטינג, עליו להחזיר לאלתר את מעיין חודדה הביתה. לא לקריית-טבעון, אלא לנווה-אילן, לחיק הדיירים אחוזי הפלצות אותם נטשה אמש בגלל החלטה מלמעלה. בוויתור על הפה המלוכלך שלה וההתנהגות הוולגרית, הוא ויתר סופית על התרומה התרבותית, היחידה והמאוד קלושה שלו לשיח הישראלי.

לאלה שהחמיצו את הפרקים הקודמים: אחרי שבועיים של התפרצויות חסרות מעצורים על הגרושה שגרה עם הילד אצל ההורים, הבלונדינית החלולה שקיבלה משימת התאבדות לשחק את בת-זוגו של בעלה החוקי ואלירז המסכן שסתם נקלע לה ללוע, ואחרי כמה וכמה אזהרות מההפקה, החליטו בקשת שנמאס להם לחטוף על הראש מהרגולטור ומכמה מאות צופים טהרנים והסיעו את חודדה ההרה באישון לילה, ובלי ללוות אותה בשידור חי עם המצלמות, לישון במיטתה הפרטית.

רוב הצופים חשו הקלה עצומה. אני הייתי מוטרדת.

קשה היה להסתכל בחודדה, כמו שקשה להביט במראה שמשקפת את 5 הקילוגרמים שעלית במשקל והיית בטוח שאתה מצליח להסתיר בחולצות גדולות ושחורות. עד כמה שזה קשה לעיכול, מעיין חודדה היא הפרצוף של החברה הישראלית. עצבנית, וולגרית, מתפרצת בלי ברקס ובלי סיבה הגיונית, שונאת את כולם כי לרגע היא מרגישה הכי טובה בעולם ובשנייה אחר-כך הכי דפוקה, זאת שמגיע לה הכל ואין לה שום סיבה להתחשב באחרים.

מאותו פס ייצור יצא זה שחותך אותך בצומת ובמקרה הטוב פותח עליך פה ג'ורה, ובפחות טוב שולף סכין, השכן שמשמיע מוזיקה פול ווליום באחת בלילה ודקה אחרי שהמשטרה הולכת מגביר אותה שוב, הוריו של המופרע מהכיתה של הילד שהורס ל-39 תלמידים אחרים את שנת הלימודים, אבל הם מסרבים לטפל בו כי ככה בא להם; זאת שנדחפת לפנייך בתור בקופת-חולים ומקללת את הרופא שמעיר לה שצריך לקחת מספר; והבוס בעבודה שמטיח בעובדים שלו מילים משפילות כי מותר לו.

רק שבריאליטי של החיים אין אח גדול שיסלק את החודדות מהחיים שלנו. המשטרה מזמן פשטה את הרגל, ונבחרי הציבור מדברים חודדית. מי שלא יודע להיות מעיין חודדה אין לו סיכוי לשרוד.

לאבי ניר היתה ביד הזדמנות אמיתית לאפשר לצופים מוכי ההלם ללמוד שיעור חשוב על עצמם ולהמשיך להראות איך הדברים באמת מתנהלים כשאין מצלמות. אבל ניר העדיף לשמור על דוקטרינת המוסר הכפול שלו, הדוגלת בהשחתת הציבור ודאגה מזויפת לנקיונו המוסרי. מצד אחד הוא מלהק את חודדה אחרי מבחנים מעמיקים, ומצד שני לא נותן לה להתנהג בטבעיות ומשאיר מול המצלמות את אלה ש"מתנהגים בהתאם".

בהתאם למה? לסטנדרטים של רמת-החייל? ל"חוקי משחק" עליהם צפצפה במשך שבועיים? ניר יודע, כמו שכולנו יודעים, שלמרות גילויי שאט-הנפש, העם עם חודדה. הרי אם היו מעמידים אותה להדחה, האס.אם.אסים של הצופים היו משאירים אותה בבית "האח הגדול".