מיזוג בגידולי הירקות: מרינה בדרך לרכישת חברת אסיף ינוב

מרינה פטריות הגליל תשלם עבור אסיף, שחובותיה מוערכים בכ-30 מיליון שקל, כ-7 מיליון שקל ■ במקביל מנהלת החברה מו"מ להכנסת שותף

כחודש לאחר קריסת חברת אסיף ינוב גידולים ומינוי מפרק זמני לחברה, מסתמן פתרון: חברת מרינה פטריות הגליל הנמצאת בבעלות ריימונד בן-שושן, זכתה בהתמחרות על רכישת החברה כשהציעה עבורה סכום של 7 מיליון שקל. מכירת אסיף למרינה טעונה עדיין את אישורו של בית המשפט וכן את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. עבור בן-שושן מדובר בחזרה לחברת אסיף שעד לפני כ-7 שנים הוא היה שותף בה.

במקביל, מנהלת חברת מרינה מו"מ להכנסת שותף ב-50% בחברה.

חברת אסיף ינוב גידולים שנוסדה בשנת 1986 עוסקת בשיווק תוצרת חקלאית כמו פטריות טריות, עשבי תיבול, ירקות עלים מצוננים וירקות ברמת מוכנות מתקדמת (ירקות שטופים וחתוכים). לחברה מחסנים ומרכז לוגיסטי במושב ינוב שבשרון והיא מספקת את תוצרתה לכ-1,200 בתי עסק. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על 55-60 מיליון שקל בשנה והיא מעסיקה 80 עובדים.

באוקטובר האחרון פנתה החברה לבית המשפט, באמצעות עו"ד אהוד גינדס, בבקשה למנות לה מפרק זמני. היקף חובותיה של החברה עומד על כ-30 מיליון שקל, כמחציתו לבנקים דיסקונט, לאומי ובנק אגוד וכמחציתו לספקים.

חברת מרינה היא אחד הנושים של חברת אסיף ינוב והיקף החוב אליה עומד על 2.5 מיליון שקל. עם קריסת חברת אסיף, נכנסה מרינה לנעליה והמשיכה לשווק את התוצרת, תוך תשלום השכר לעובדים. לדברי בן-שושן, במידה והעסקה תאושר על-ידי בית המשפט, יש בכוונתו להמשיך להפעיל את העסק ממושב ינוב ולהמשיך להעסיק את העובדים.

חברת מרינה פטריות הגליל היא יצרנית של פטריות וירקות ירוקים עליים. החברה מחזיקה בנתח כספי של כ-50% משוק הפטריות בארץ ומחזור מכירותיה עומד על כ-100 מיליון שקל בשנה.

ביתו הפרטי של אייל ישראל שבמושב ינוב, משועבד לבנק לאומי ובבנקים שוקלים את צעדיהם המשפטיים. בהקשר זה יצוין כי לבנקים אין שעבוד שוטף ולכן ייתכן והם יהיו מנועים מלהגיש בקשה לכינוס נכסים.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד אהוד גינדס, נטען כי לחברה אין מקורות מימון להמשך פעילותה וכי נדרש למנות מפרק זמני שיבחן בין היתר, מה ניתן לעשות. עו"ד גינדס אומר היום ל"גלובס", "הבנקים לחצו עליהם עד לשלב שהם נאלצו לעצור. כרגע עושים בקרת נזקים".

באסיף יש כ-80 עובדים. הם ממשיכים לעבוד רגיל. קיבלו משכורות ממרינה. כינסתי את העובדים. הם היו באי ודאות. גם עכשיו אין עדיין החלטה של בית משפט.

לאסיף היה חובות של 2.5 מיליון שקל ועוד כמיליון שקל של אייל בואפן אישי לרמון בן שושן. מחזור מכירות של אסיף 55-60 מיליון שקל בשנה.

יש בעיות רישוי אבל אנחנו מטפלים בזה לפי החוק.

רמון בן שושן היה ושתף בחברת אסיף ויצא מהשותפות לפני 7 שנים. חובות של אסיף זה בין 30 ל-40 מיליון שקל. מרינה פטריות- כ-100 מיליון שקל. תהיה עסקה בעוד שבוע. תקנה 49-50 אחוז. חברת השקעות מאוד גדולה. גידולי פטריות דורשות השקעה כספית בשל גידול בבתיח קירור.

הבוקר שלחה חברת אסיף ינוב מכתב לספקים בו היא הודיעה על העברת פעילותה לחברת מרינה פטריות הגליל.