השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ': "התקשורת מאדירה רוצחים וגנבים"

אמר בכנס אילת לעיתונות: "לצד מנהיגי ציבור ודת, גיבורי מדע ותרבות וכוכבי טלוויזיה, מתבלטים בתקשורת מיטב העבריינים הבכירים של ישראל, שעשייתם המרכזית מתבטאת בהרס החברה ובפגיעה אכזרית בזולת"

"הסחבת ברשות המסים פוגעת במאבק בחזית הכלכלית מול ארגוני הפשע", כך אמר היום (ב') השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בכנס אילת לעיתונות.

"אנו רואים תוצאות חיוביות בכל הקשור במלחמה בתחום הפלילי מול ארגוני הפשע, וזאת על-ידי החלק המשטרתי של צוותי התקיפה, אך צר לי לשוב ולומר כי אנו עדים לסחבת ברשות המיסים אשר פוגעת במאבק בחזית הכלכלית אל מול אותם ארגונים.

"בימים האחרונים עודכנתי על ידי בכירים ברשות המיסים, כי הכוחות החדשים כבר מתחילים בהכשרתם וכי הם צפויים להתחיל לפעול עם המשטרה בסוף רבעון א' של שנת 2010, אני מצפה כי כך אכן יקרה. צריך לפגוע ברכוש, בבנקים, במכוניות, רשות המיסים לא משתפת פעולה איתנו כפי שאנו רוצים. מצרפים פה ושם. יש להם רצון טוב, ודיברתי עם שר האוצר ועם כולם, עד שהמהלך לא יושלם, המלאכה לא תושלם. ברגע שתגדע את השורשים הכלכליים, נבין שמטפלים כראוי".

לדבריו, "השילוב של כוח המשימה, חוקרים, בלשים, הפרקליטות, אנשי רשות המסים, מהווה מכפיל כוח. יחידה 443 שהוקמה, היא נקודת מפנה". עם זאת קבל השר על העדר משאבים, "חמישה צוותים זה לא מספיק. יש מספיק ארגוני פשיעה, אין חללים ריקים".

בכנס מתח השר גם ביקורת קשה על התקשורת. לדבריו, "סיקור משפחות הפשע אינו עובדתי. זה ניסיון ליצור סרט הוליוודי כדי לרתק את צרכן המדיה. הדבר יוצר "גלוריפיקציה לרוצחים, גנבים, פושעים חסרי מצפון ומוסר".

השר התייחס לרשות להגנת עדים ואמר שהיא "תהווה תמריץ לעבריינים לחצות את הקווים ולהעיד נגד ארגוני הפשע עד להפלת הארגונים הנבזיים הללו". לדברי השר, כבר בתחילת 2010 יקלט העד הראשון בתוכנית.

על התקשורת אמר אהרונוביץ':"בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חדשה ובעיקר מדאיגה. לצד מנהיגי ציבור ודת, גיבורי מדע ותרבות, לצד כוכבי טלוויזיה, זמרים, שחקנים ועוד דמויות רבות, מתבלטים מעל דפי העיתון, מסכי המחשב, מרקעי הטלוויזיה ובגלי האתר, מיטב העבריינים בכירים של ישראל, שעשייתם המרכזית מתבטאת בהרס החברה, פגיעה אכזרית בזולת ומצפן אנושי משובש.

"איפה אכלו? מה שתו? בחברת מי נצפו? סיקורים תקשורתיים אלה עולים בנפחם, לעתים קרובות על שאר סיקורי העיתונות. לא מדובר בסיקור אינפורמטיבי ועובדתי, אלא בניסיון ליצירת סרט הוליוודי על מנת לרתק את צרכן המדיה ובכך יוצרים האדרה של ממש, לרוצחים, גנבים, פושעים חסרי מצפון ומוסר".

השר הוסיף הערה גם בנוגע לתופעת "הפרוטקשן": "יעד חדש נוסף שהכנסתי במדיניותי למשטרה ב-2010 הוא טיפול בסחיטת דמי חסות, 'הפרוטקשן'. היקף פתיחת התיקים עלה מ-2006, אז נפתחו 974 תיקים, עד ל-2009, שבה כבר נפתחו 1,194 תיקים בנושא זה. מדובר בפעולה של חשיפה ברובה, שכן אין גורמים רבים המוכנים להתלונן ולהעיד נגד אותם גורמים עבריינים".