רשות המסים מנהלת חקירה נגד חברות בענף הזהב

בחשד כי רכשו חשבוניות כוזבות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ■ במסגרת החקירה הובאו לבית המשפט שישה חשודים, בחשד כי השתייכו לכנופייה מתוחכמת המאגדת חברות בתחום סחר בזהב

רשות המסים מנהלת חקירה נגד חברות בענף הזהב, בחשד כי רכשו חשבוניות כוזבות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. במסגרת החקירה הובאו לבית המשפט שישה חשודים, בחשד כי השתייכו לכנופייה מתוחכמת המאגדת חברות בתחום סחר בזהב וייצור תכשיטי זהב, הרוכשים מחברות קש חשבוניות מס פיקטיביות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים האחת.

החקירה נערכת בידי מחלקת חקירות מע"מ ומכס ת"א בשיתוף משרדי החקירות של מכס ומע"מ בירושלים וחיפה. אתמול נערכו חיפושים בכ-10 בתים ועסקים של חשודים, כ-15 חשודים הובאו לחקירה ו-6 חשודים הובאו לבית המשפט.

החשודים הם יוסף לוי מגני תקווה, המנהל והבעלים של מספר חברות בענף הזהב וכוח האדם. על פי החשד הוא מפיץ חשבוניות מס פיקטיביות לעוסקים רבים; מאיר שחר בוזגלו מאזור, שהקים והיה הבעלים של חברת ב.מ שחר מתכות העוסקת בסחר בזהב; פליפ בנגו יזאק מת"א, בעל חברת ב.מ שחר מתכות; אביתר יצחק מקרית אתא הבם של א.י אביבים, החשודה בקיזוז תשומות על סמך חשבוניות פיקטיביות בהיקף של 55 מיליון שקל; רונאל טמיר מהרצליה, הבעלים של חברת סילבר פז מת"א. על פי החשד החברה קיזזה חשבוניות פיקטבייות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

כן הובאו לבית המשפט, איזו ארן מבת ים, הבעלים והמנהל של חברת אגשא תכשיטים; יהודה כהן, בן 61, הבעלים והמנהל של חברת סעידוב קומפני, ובנו מתיתיהו כהן, הבעלים של י.מ כהן נכסים - שתיהן פועלות בתחום המסחר בזהב ועל פי החשד קיזזו חשבוניות פיקטבייות בסכום של 35 מיליון שקל.