עובדי הביטוח הלאומי מאיימים: שביתה מלאה מיום ראשון

חודש בלבד אחרי שהסתיימו עיצומי העובדים, הם טוענים שההנהלה מתמהמהת עם החתימה על הסכם העבודה שגובש עימם ■ בוועד טוענים כי לא מדובר ב"חימום המשק" מצד עופר עיני

המזכירות הארצית של עובדי המוסד לביטוח לאומי, החליטה אחר הצהריים (ב') כי אם הנהלת המוסד לא תחתום עם העובדים על הסכם עבודה סופי שיענה על דרישותיהם עד סוף השבוע, הם יפתחו בשביתה מלאה כבר ביום א'.

בוועד העובדים טוענים כי למרות שהסכם העבודה כבר גובש באופן סופי לפני למעלה מחודש והוא זה שהביא לסיום העיצומים הקודמים, הנהלת המוסד עדיין לא חתמה על ההסכם "באופן תמוה". ואולם, בשבוע שעבר הסביר ל"גלובס" יו"ר ועד העובדים, ירון צרפתי, כי ישנה סיבה מהותית לאי החתימה על ההסכם דווקא מצד העובדים. לדבריו, לאחרונה התברר לעובדים כי תוכנות המחשב החדשות שההנהלה מתכוונת להטמיע במערכות המוסד צפויות ליצור עומסים רבים הן על העובדים והן על קבלת הקהל וזאת בניגוד למה שנאמר להם. "גילינו למשל שתוכנת הצ'ק ליסט תותקן בכל הסניפים המרכזיים, בעוד שנאמר לנו בהתחלה כי חצי מהתוכנות יותקנו ביחידות המקצועיות בלבד", סיפר צרפתי. "התוכנות האלה מטילות על העובדים מטלות רבות נוספות, שגם יצרו עומסים וגם יפגעו בשירות", הוא הוסיף.

נזכיר כי עובדי המוסד לביטוח לאומי נקטו בעיצומים קשים עד לפני כחודש, כאשר בין היתר הם סירבו ליישם את חוק לרון, שנועד לעודד יותר נכים להשתלב בשוק העבודה מבלי לשלול להם את כל הקצבה. אחרי מו"מ ארוך, נחתם מסמך עקרונות בין העובדים וההנהלה, שכולל תוספות שכר, הטבות שונות ותוספת כוח אדם.

גורמים במשרד האוצר רמזו בשבוע שעבר כי התחממות יחסי העבודה במשק, שבאה לידי ביטוי בשורה של סכסוכי עבודה, נובעת לכאורה מכוונתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להתמודד בעתיד על ראשות מפלגת העבודה (טענה שהוכחשה על הסף מצד ההסתדרות). ירון צרפתי טען בשבוע שעבר כי אין שום קשר לאיומים של עובדי הביטוח הלאומי לבין החלטות אסטרטגיות לכאורה מצידו של עיני, והדגיש כי לאורך כל הסכסוך מול הנהלת המוסד לביטוח לאומי ההסתדרות היוותה גורם מפשר ולא מתסיס.