ממשלת דובאי הודיעה כי היא אינה ערבה לחוב של דובאי וורלד

מנכ"ל משרד האוצר של איחוד האמירויות קרא לנושי החברה לעזור בארגון מחדש של החוב ■ מנכ"ל פימקו, אל-אריין: "הכלכלה העולמית צריכה לייצר צמיחה גבוהה וליצור מקומות עבודה חדשים - במידה ולא, אנו צפויים לתיקון משמעותי שיארך שנים רבות"

ממשלת דובאי אמרה כי היא אינה ערבה לחוב של דובאי וורלד, חברת ההחזקות הממשלתית הנאבקת בחובות בסך 59 מיליארד דולר, וקראה לנושי החברה לעזור בארגון מחדש של החוב.

"זה נכון שהממשלה היא הבעלים של החברה, אך כבר בהקמתה הוחלט כי היא צריכה להשיג את מקורות המימון שלה על סמך הערכות של שווי הפרוייקטים שלה ולא להישען על ערבות ממשלתית" כך אמר היום בראיון לטלוויזיה בדובאי מנכ"ל משרד האוצר של איחוד האמירויות כשנשאל אם הממשלה ערבה לחובה, לדבריו "על הנושים לשאת בחלק מהאחריות לחוב".

המנכ"ל המשותף של קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, אל אריין, אמר היום בראיון לרשת CNBC כי ממשלות חייבות לנקוט בצעדים על מנת להימנע מדובאי נוספת. לבעיות האשראי של דובאי יש השפעה מעכבת על שוק האשראי העולמי המנסה להתאושש מהמשבר החריף בתולדותיו. מדיניות פיסקאלית בלתי אחראית, בה נעשה שימוש במינוף גבוה וערבונות נמוכים מדי, גרמו לפגיעה בממשלות כמו דובאי.

"הכלכלה העולמית צריכה לייצר צמיחה גבוהה, הכלכלה העולמית צריכה ליצור מקומות עבודה חדשים - במידה שאלו לו יקרו אנו צפויים לתיקון משמעותי, תיקון שיארך שנים רבות" אמר אל-אריין.