מנורה מבטחים עברה לרווח של 33 מיליון שקל ברבעון

זאת, לעומת הפסד של כ-84 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ החברה ממשיכה להציג שיפור מתמיד בתוצאותיה וסוגרת פערים מול קבוצות הביטוח הגדולות ממנה

קבוצת הביטוח מנורה מבטחים מציגה דו"חות חזקים לרבעון השלישי השנה, מהם עולה כי היא ממשיכה להציג שיפור מתמיד בתוצאותיה וסוגרת פערים מול קבוצות הביטוח הגדולות ממנה ועוקפת את הפניקס ברווחיות.

ברבעון השלישי של השנה רשמה מנורה מבטחים, בניהול ארי קלמן, רווח המיוחס לבעלי המניות של 33 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-84 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח כולל בשקלול רווחים שנזקפו לקרן הון המיוחס לבעלי המניות של 86 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-172 מיליון שקל בתקופה ברבעון המקביל.

מתחילת השנה מציגה החברה, בעיקר בעקבות הגאות בשוקי ההון והתשואות הגבוהות שרשמה גם ביחס למתחרותיה, רווח המיוחס לבעלי המניות של 301 מיליון שקל לעומת הפסד של 57 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בתקופה זו רשמה החברה רווח כולל המיוחס לבעלי המניות של כ-558 מיליון שקל לעומת הפסד של 158 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים אשתקד.

"אלו דוחות מצוינים. אבל מעבר לזה שהדוח הוא מעולה בפני עצמו ובהשוואה לחברות האחרות, היופי בו הוא שמנורה הצליחה לפתח מספר רגליים מגוונות ומשלימות ובעוצמה די דומה. זה נותן לי גם ביטחון בהסתכלות על מנורה לעתיד", אומר קלמן.

מה דעתך על כיוון שוק ההון קדימה?

"יש הרבה אנשים סקפטיים שחושבים שיהיה עוד תיקון וזה נותן לי ביטחון. לדעתי שוק ההון יהיה שוק טוב".

על רקע התשואות הטובות ובעידוד התוצאות החזקות של קרן הפנסיה מבטחים החדשה, מנורה רשמה מתחילת השנה רווח של כ-297 מיליון שקל במגזר החיסכון לטווח ארוך, בצל יציבות בפרמיות. עם זאת, בניגוד למתחרותיה מנורה כוללת בחיסכון לטווח ארוך גם את עסקי הבריאות, שהניבו לה פרמיות של כ-158 מיליון שקל מתחילת שנה (גידול של כ-11% ביחס לפרמיות של כ-142 מיליון שקל בתקופה המקבילה) ורווח מבריאות של כ-32.5 מיליון שקל מתחילת שנה (לעומת 29 מיליון שקל בתקופה המקבילה). לפיכך, מנורה הציגה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רווח לפני מס של כ-264 מיליון שקל לעומת כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

תחום ביטוח החיים (ללא בריאות) הניב לחברה רווח של כ-140 מיליון שקל כשהפנסיה הניבה לחברה רווח של כ-88 מיליון שקל (לעומת כ-56 מיליון שקל בתקופה המקבילה), והגמל רשם רווח של 36 מיליון שקל. כך, מבחינת מספרים אלו מנורה כבר נושפת בסדר הגודל של הראל ברווח בחיסכון לטווח ארוך.

פרט לביטוחי החיים מנורה הציגה בדו"חות תוצאות טובות ומאוזנות במגוון עסקי הביטוח הכללי, שהיא מהווה שחקנית מרכזית בו. החברה רשמה בעסקי הביטוח הכללי רווח של כ-160 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-155% ונובע משוק ההון ומרווחיות חיתומית. נציין שהפעילות של החברה בתחום גדלה בתקופת הדו"ח כשהפרמיות צמחו בכ-5% לכ-1.67 מיליארד שקל.

עוד נציין שבית ההשקעות של מנורה רשם בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רווח של כ-40 מיליון שקל, כאשר מעבר לפעילות הגמל הנכללת במגזר החיסכון לטווח ארוך, החברה רשמה רווח משירותים פיננסים של כ-21 מיליון שקל מתחילת שנה לעומת הפסד ש לכ-25 מיליון שקל בקופה המקבילה.

עם זאת, דו"חות מנורה אינם חיוביים לכל אורכם מבחינת החברה. כבר בפתח דו"ח הדירקטוריון מדווחת החברה על הבדיקה שעורך האוצר בחברה באמצעות רו"ח יהודה ברלב בגין הלוואות לא ראויות שניתנו על ידי החברה. בהקשר זה מדווחת החברה כי ברבעון החולף היא הגדילה את ההפרשות לחובות מסופקים בגין הלוואות אלו בכ-3 מיליון שקל לכ-65 מיליון שקל הפסד בסה"כ, עד כה, בגין הלוואות אלו. נציין שיתרת ההלוואות עומדת כעת על כ-125 מיליון שקל למול בטוחות של כ-22 מיליון שקל.