תחנות הרדיו האזורי מתנגדות למינוי אביהו מדינה למועצת הרשות השנייה

מדינה הוא יו"ר אקו"ם וזמר ויוצר בזכות עצמו ■ תחנות הרדיו, שמשלמות לאקו"ם מיליוני שקלים בשנה במסגרת הסדרים שונים, טוענות כי הן אינן מוכנות שאחד מחברי מועצת הרשות ישתכר מהמפוקחים על-ידו

תחנות הרדיו האזוריות מתנגדות לחברותו של אביהו מדינה במועצת הרשות השנייה. קבוצה של תחנות רדיו אזורי מתכוונות לפנות לערכאות משפטיות נגד חברותו של מדינה, יו"ר אקו"ם וזמר ויוצר בזכות עצמו - כך נודע ל"גלובס".

העילה להתנגדות היא מתוקף העובדה שהתחנות האזוריות חייבות לפרוס את כל הדו"חות הכספיים שלהן בפני מועצת הרשות השנייה, והן אינן מעוניינות שהדבר ייחשף לעיני אקו"ם מולו הם מנהלים משא-ומתן מסחרי.

תחנות הרדיו משלמות לאקו"ם מיליוני שקלים בשנה במסגרת הסדרים שונים. ברדיו האזורי רואים את הפיכתו של נציג הגוף לרגולטור המפקח עליהם מצב בלתי הגיוני, מה גם שמדינה עצמו הוא זמר ויוצר הנהנה מתמלוגי השמעות שיריו בתחנות הרדיו. כך ייווצר מצב שאחד מחברי הגוף הרגולטורי ישתכר מהמפוקחים על-ידו.

מדינה מסר בתגובה: "אם בית המשפט יחליט שזה לא בסדר, אז זה לא בסדר. זה מקובל עליי".

ממשרד התקשורת נמסר: "זכותו של כל גוף לפנות לערכאות משפטיות אם הוא חש עצמו נפגע".

אתמול (ב') חשף שר התקשורת משה כחלון את רשימת חברי מועצת הרשות השנייה החדשה, אותם הוא מתכנן להגיש היום לוועדת שפניץ. מועמדו לתפקיד יו"ר הרשות השנייה הוא עדיין אמנון נדב. מנהל קול ישראל לא אושר בעבר על-ידי הוועדה, שמצאה ניגוד עניינים בעובדה שבתו היא עובדת רדיו 99, אך כעת צפויה בתו לעזוב את תפקידה.

עוד יוגשו כמועמדים לכהונה במועצה של ד"ר אילן אבישר, רונית הנדלר, המפיק אייל מלובן, שי בזק, רו"ח יגאל דפאו, ד"ר ענאן פארס, מארה סנבטו, ד"ר עליזה לביא ויעקב שחם. כמו כן ימשיך בכהונתו חבר המועצה יוסי אליטוב.