עולם שורי או שברירי?

סקירה על ה-ETFs שהמלצנו עליהם שבוע שעבר

"עולם שורי" הייתה כותרת הטור מיום שלישי שעבר. עולם שברירי קבלנו בעקבות משבר דובאי. הדבר הנכון לעשות היום הוא לבחון את ה-ETFs שהצענו בשבוע שעבר לפיזור גלובאלי ולראות מה קרה להן, האם הן במצב של הזדמנות טובה יותר או שמגמת העלייה נקטעה.

אוסטרליה-EWA : בשלב זה כדאי להמתין עם חזרה לפוזיציית רכש לאחר הפריצה כלפי מטה של 23 דולר, התמיכה שציינו. יכולה להיחלש בהשוואה ל-S&P 500 .

קנדה-EWC : עדיין מעניינת ולא פרצה רמת תמיכה כלפי מטה. הגנה מתחת ל-25 דולר. נחשבת להשקעה דומה אך משופרת לארה"ב שכן אין לה חלק משמעותי מהבעיות שיש לארה"ב ויש לה קשר כלכלי הדוק אליה.

גרמניה-EWG : על פוזיציות רכש שנפתחו ניתן להגן מתחת ל-21.6 דולר. עם פוזיציות חדשות אפשר להמתין שכן אפשרית החלשות ביחס לארה"ב.

יפן-EWJ : מתחזקת ובהחלט הפכה למעניינת לתיק. הגנה מתחת ל-9.1 דולר. מהלך מעל 9.6 דולר יחשב סימן שורי מאוד.

סינגפור EWS -: שומרת על עוצמתה. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-11 דולר.

בריטניה-EWU : פקודת ההגנה-מכר שנתנו התממשה ובינתיים כדאי להמתין לפני פתיחת פוזיציית רכש חדשה.

דרום קוריאה-EWY : פקודת ההגנה מתחת ל-44 דולר לא התממשה עדיין אבל יש לחץ כלפי מטה. ניתן להמתין עם רכישות עד התבהרות התמונה הטכנית.

סין-FXI : עדיין במצב טכני מעניין. ניתן לפתוח מחדש פוזיציית רכש ולהגן מתחת ל-42.5 לטווח הקצר או מתחת ל-40.2 לטווח הבינוני.

סה"כ, התמונה העולמית האדימה קצת, ארצות הברית מסתמנת כמדינה מועדפת להשקעה ואפשר ותזרח השמש על יפן.

ברזיל? יוון?

מה שמעניין בכל היסטריית דובאי הוא איך הפכה ברזיל תוך יום ממדינה שמככבת ברשימת המומלצות להשקעה למדינה שנמנית על רשימת המועמדות לחדלות פירעון. בינתיים, לא ניכרת התרגשות על EWZ , ה-ETF של ברזיל. גם TAM, מניית חברת התעופה הברזילאית שבתיק קניון המניות נשארה במסלול העלייה. עוד מדינה שהופתענו לראות ברשימת המסוכנות היא יוון. נראה קצת הזוי. מכל מקום, יש מספר אפשרויות לנצל פאניקה להשקעה במדינה. אחת מהן היא OTE, חברת הטלפונים שאפילו הייתה פעם בקניון, בימי הזוהר של הגלובליזציה. המניה ירדה מ-17 דולר ל-5.3 דולר ונמצאת עכשיו במצב קניה מעל הממוצע ל-200 יום.