למה המשחק בין סלטיק להפועל ת"א - בערוץ בתשלום?

תקנות הרגולציה החדשות שקבעה מועצת הכבלים והלוויין גורסות כי אם לא מתאפשרת מכירת זכויות של קבוצה ישראלית באירופה לערוץ פתוח, ניתן לשדר אותו בערוצים בתשלום ■ המו"מ בין ערוץ הספורט לצ'רלטון כשל, והאחרונה תשדר את ההתמודדות הערב

מועצת הכבלים והלוויין אישרה למחזיקת הזכויות למשחק הערב בין סלטיק להפועל ת"א, צ'רלטון, לשדר את ההתמודדות במסגרת הליגה האירופית. זאת לאחר שהערוצים הפתוחים הציעו למפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 מחירים נמוכים באופן ניכר מהתמחור שהיא הציבה לו. ל"גלובס" נודע כי ערוץ הספורט הציע לצ'רלטון כ-100 אלף שקל עבור המשחק, בעוד צ'רלטון דרשה 400 אלף.

על-פי חוקי הרגולציה חובה לשדר משחקים של קבוצה ישראלית במפעלים אירופיים בערוץ פתוח. עם זאת, תקנות הרגולציה החדשות שקבעה המועצה גורסות כי במידה ולא מתאפשרת מכירת זכויות לערוץ פתוח, יש אפשרות לשדר את המשחק בערוץ בתשלום. על-פי חוקי הרגולציה הקודמים, לא ניתן היה לשדר את המשחק כלל. חוקי הרגולציה קובעים כי המחיר שנדרש עבור מכירה לערוץ פתוח חייב להיות "סביר". כהשוואה, המשחק בין הפועל ת"א להמבורג הועבר בחינם לערוץ 1, ועבור המשחק בין הפועל לראפיד וינה שילם ערוץ 10 רק 150 אלף שקל.

יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר בתגובה: "שלושת ערוצי הברודקאסט לא רצו לרכוש את המשחק וגם המו"מ מול ערוץ הספורט לא צלח, לפיכך בבחירה בין אי שידור המשחק לבין שידור בתשלום, על-פי האינטרס הציבורי עדיפה האופציה השנייה". מערוץ הספורט ומצ'רלטון לא נמסרה תגובה.