23 מיליון שקל לשידור משחקי נבחרת ישראל לחו"ל

זהו מחיר הסף שדורשות ההתאחדות לכדורגל וספורטפייב במכרז לשני הקמפיינים הבאים של נבחרת הכדורגל - מוקדמות יורו 2012 ומוקדמות מונדיאל 2014

ההתאחדות לכדורגל וחברת ספורטפייב החלו בהליך מכירת זכויות השידור של משחקי נבחרת ישראל. מדובר על פרסום מכרז למכירת שידורי הנבחרת בחו"ל לשני הקמפיינים הבאים, מוקדמות יורו 2012 ומוקדמות מונדיאל 2014. ל"גלובס" נודע כי מחיר הסף עבור השתתפות במכרז נקבע על 23 מיליון שקל. המכרז כולל גם את זכויות השידור באינטרנט ובסלולר.

הכוונה בשידור המשחקים לחו"ל הוא למעשה עבור רשתות הטלוויזיה הזרות, שיהיו מעוניינות לרכוש את זכויות השידור של משחקי הנבחרות שלהן כאשר אלה מתמודדות מול ישראל בישראל.

לדוגמה, הערוץ הצרפתי שירצה לשדר את משחק הנבחרת שלו באצטדיון רמת-גן (אם יהיה משחק כזה) - יצטרך לרכוש את הזכויות מהגוף שזכה בהן במכרז. כך גם יתר הערוצים הזרים האחרים שירצו לשדר את משחקי הנבחרת שלהן מאצטדיון רמת-גן.

סוגיית מכירת זכויות השידור של משחקי הנבחרת לחו"ל הגיעה לפני כשנה וחצי לערכאות משפטיות, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי ההתאחדות העבירה ב-2001 את זכויות השידור של משחקי הנבחרת לחו"ל ללא מכרז לחברת צ'רלטון, וזו העבירה אותן לחברה השווייצרית אינפרונט עבור 200 אלף דולר. כעת, למעשה, מוציאה ההתאחדות מכרז ראשון לשידורי הנבחרת לחו"ל.

עדיין לא ברור בכמה משחקים מדובר, מאחר שהרכב הבתים במוקדמות עשוי לכלול בין 5 ל-6 נבחרות. ההערכה היא כי חבילת הזכויות תכיל 10 משחקים בסך-הכל.