צ'ק פוינט תובעת את רופין ובוגנר: הכשילו מוצר ופגעו בהפצתו

הגישה תביעה בסך 16 מיליון שקל נגד איתי בוגנר ועדי רופין, היזמים של סופוור טכנולוגיות, בטענה כי גרמו לה במצגי-שווא להשקיע כספים במוצר ה-ARROUU שירד לטמיון

פרק נוסף בסכסוך בין צ'ק פוינט שבשליטת גיל שויד לאיתי בוגנר ועדי רופין, היזמים של סופוור טכנולוגיות שבשליטת צ'ק פוינט (כ-64%): היום (ג') הגישה צ'ק פוינט לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 16 מיליון שקל נגד בוגנר ורופין, בטענה כי הם גרמו לה במצגי-שווא לממן פיתוח של מוצר ה-ARROUU, שנכשל כיוון שהם הכשילו את הפצתו.

לטענת צ'ק פוינט, במעשיהם גרמו בוגנר ורופין, שכל אחד מחזיק בכ-12% ממניות סופוור, נזק ממוני ישיר של סכום ההשקעה בפיתוח המוצר. צ'ק פוינט מבקשת מבית המשפט לחייב את השניים להשיב לה את השקעתה.

לפי התביעה, המוצר נועד לענות על פער במגוון מוצריה של צ'ק פוינט ונועד לענות על צרכי ודרישות לקוחות בשוק העסקי הבינוני (MB), ונאמד בטווח המחירים שבין 2000 דולר לבין 6,000 דולר.

לטענת צ'ק פוינט, באמצעות עוה"ד יואב רזין, פנינה ברודר-מנור ושי דיל ממשרד נשיץ, ברנדס ושות', היא עמלה קשות כדי לנסות ולהגיע להסכמה עם בוגנר ורופין באשר להפצת המוצר. ואולם, כל הצעותיה נפלו על אוזניים ערלות, ולדבריה בוגנר ורופין מודים כי הם אלה שהכשילו את הפצת המוצר.

צ'ק פוינט מבהירה כי לו ידעה כי לאחר פיתוח המוצר בוגנר ורופין ימנעו את הפצתו - היתה נמנעת ממימון פיתוחו ומשקיעה את משאביה בפיתוח מוצר חלופי באופן עצמאי.

רופין ובוגנר טרם הגישו כתב הגנה.

בין צ'ק פוינט לבוגנר ורופין מתנהל סכסוך כבר מספר שנים בנוגע להפרת ההסכמים המסחריים בין הצדדים. רופין ובוגנר טענו כי ב-2002 כפתה צ'ק פוינט על סופוור להפחית את התמלוגים המגיעים לה לפי הסכם הפצת המוצר, וכי צ'ק פוינט עשתה שימוש בטכנולוגיות סופוור מבלי לשלם.

צ'ק פוינט הכחישה כי הפרה את ההסכמים לשימוש בטכנולוגיה, ולדבריה, המוצרים של סופוור מבוססים על הטכנולוגיה הסודית שלה.

ב-2007 אישר בית המשפט לרופין ולבוגנר להגיש תביעה נגזרת בשם סופוור נגד צ'ק פוינט להשבת חובות בסך 5 מיליון דולר בשל הפרת הסכמים מסחריים. באוגוסט אשתקד הגיעו הצדדים להסכמה על הפניית המחלוקת לגישור בפני השופט בדימוס, תיאודור אור.