סקר: לונדון זולה יותר מפריז - אוסלו הכי יקרה

בירת בריטניה היתה העיר השנייה ביוקר מחיריה ב-2007 ■ השנה היא מדורגת במקום ה-20, כשהקמעונאים שלה מנסים לעורר מחדש את הצריכה הפרטית

תושבי לונדון לא יצטרכו השנה להזמין לעצמם כרטיס טיסה כדי לעשות קניות זולות לחג המולד במקומות אחרים באירופה. לפי סקר חדש שפורסם ב"טלגרף", הפכה לונדון לזולה בהשוואה לפריז, לאמסטרדם או לרומא. הסקר מצא גם כי ערים כמו מוסקבה, איסטנבול ואמסטרדם זולות יותר מאשר לונדון.

לונדון היתה העיר השנייה ביוקר מחיריה בעולם ב-2007. השנה היא מדורגת במקום ה-20 בעולם, כאשר הקמעונאים שלה חותכים מחירים בניסיון לעורר מחדש את הצריכה הפרטית. בנוסף לכך, ערך הליש"ט צנח בשנה האחרונה ב-25%, וקירב אותה לשוויון עם האירו.

ב-12 החודשים האחרונים, המחיר הממוצע של קונסולת Wii של נינטנדו ירד מ-177.99 ל-166.65 ליש"ט. מחיר כוס קפה ירד מ-1.83 ל-1.63 ליש"ט, ומחיר ליטר חלב ירד מ-1.03 ל-0.86 ליש"ט. בשנת 2008 נרשמו 14.79 מיליון ביקורי תיירים בלונדון, וכל מבקר הוציא 89.80 ליש"ט ליום בממוצע.

הממצאים כלולים בסקר עולמי של השוואת מחירים שביצעה חברת פרייס-ראנר. הסקר מקיף 26 מוצרים ב-33 מדינות ברחבי העולם. לפי הסקר, אוסלו נשארה העיר היקרה בעולם זו השנה השלישית ברציפות, עם מחיר ממוצע של 1.37 ליש"ט לפחית קולה ו-1.47 ליש"ט לליטר חלב.

מומביי הזולה מכולן

דבלין בירת אירלנד נשארה בין 10 הערים היקרות ביותר, ואילו מומביי היתה הזולה מבין 33 הערים שנסקרו. המוצרים בהודו זולים בכ-30% בהשוואה לממוצע העולמי. נסיעה באוטובוס במומביי עולה 2 פני. בלונדון ישלם הנוסע 2 ליש"ט, ובאוסלו הוא ישלם 2.68 ליש"ט. כרטיס קולנוע במומביי עולה 2.42 ליש"ט, בהשוואה ל-8.88 ליש"ט בלונדון ו-10.54 ליש"ט באוסלו.

לדברי מארק תומאס מחברת פרייס-ראנר, "לונדון, ניו-יורק ופריז נחשבות באופן מסורתי לערים של יוקר מחיה גבוה במיוחד. פריז היא עדיין העיר הרביעית בעולם מבחינה זו, אך ניו-יורק היא כעת במקום ה-29, ואפילו לונדון צנחה מתחת לממוצע העולמי. לונדון זולה כעת משמעותית לעומת יעדים רבים, כולל פריז, דבלין, אמסטרדם וברלין".

דובר לשכת התיירות הבריטית, VisitBritain, אמר כי "הסקר הזה מאשר כי לבריטניה יש ערך כיעד קניות, בייחוד לקראת חג המולד. בריטניה אמנם נשארה אחד מיעדי הנסיעות המובילים בעולם, אך אנחנו רוצים לוודא כי המבקרים מודעים לשערי החליפין המצוינים מבחינתם ולמחירים המפתיעים שהם יראו בה".