זרעי המשבר הבא? הבנקים האירופאים היום גדולים מתמיד

BNP פריבה, ברקליס ובנקו סנטנדר הם בין 353 הבנקים האירופאים שנכסיהם תפחו מאז תחילת 2007 ■ נכסי הבנקים האירופאים גדלו ב-25% מאז תחילת 2007, לעומת עלייה של 20% בנכסי הבנקים בארה"ב

הבנקים באירופה יוצאים מהמשבר הפיננסי העולמי, כשהם גדולים מתמיד ומהווים סיכון לכלכלות שלהם.

BNP פריבה , ברקליס ובנקו סנטנדר הם בין 353 הבנקים האירופאים שנכסיהם תפחו מאז תחילת 2007. נכסיהם של 15 בנקים באירופה עולים על אלה של מדינות האם, בהשוואה לעשרה בנקים בלבד לפני שלוש שנים. כך עולה מסקר של בלומברג.

כאשר האיחוד האירופי תפס כותרות עבור פירוק מספר בנקים שחילץ במהלך המשבר, הרגולטורים באירופה לא פירקו בנקים אשר לא נזדקקו לסיוע והם גדולים מידי מלהיכשל. נכסי הבנקים האירופאים גדלו ב-25% מאז תחילת שנת 2007, לעומת עלייה של 20% בנכסי הבנקים בארה"ב, כך מראים נתוני בלומברג.

"למעשה אנחנו זורעים את זרעי המשבר הבא", הזהיר דיוויד לאסלס, בכיר מהמרכז למחקר חדשות פיננסית בלונדון לבלומברג. "כל מה שעשינו במהלך השנתיים האחרונות היה למעשה הגדלת הבנקים. זה באמת הולך בניגוד למה שלמדנו במשבר האחרון", הוסיף.

בנקים הרחיבו את המאזנים שלהם במהלך בועת האשראי, הם העניקו הלוואות בזול לשוק הסיטונאי. רויאל בנק אוף סקוטלנד הגדיל את הנכסים של הקבוצה ב-2914% במהלך 10 השנים האחרונים עד 2008 כאשר הוא הוציא 140 מיליארד דולר עבור רכישות באותה תקופה, שיפר את המסחר והגדיל הענקת ההלוואות.