ארה"ב: בית הנבחרים דורש ביקורת חשבונאית של הגופים הפיננסים

הסנטור שרוד בראון: "תגובתו של ברננקי בשנה שעברה לרבים מנושאים שמעניינים אותנו, כמו שוק הדיור, לא היתה מהירה מספיק. אני רוצה שהוא יתמקד בתעסוקה. אבל בסך-הכל, הוא עשה עבודה טובה"

רוב הסנטורים בוועדת הבנקאות בסנאט תומכים בקדנציה שנייה לבן ברננקי כיו"ר הפדרל ריזרב. מבין 23 החברים בוועדה שמפקחת על הבנק המרכזי, 8 דמוקרטים ו-4 רפובליקנים, הביעו את דעותיהם בפומבי.

יו"ר הוועדה, כריסטופר דוד הדמוקרט, אמר אתמול כי ברננקי "עשה עבודה טובה למדי" וכי הכעס בקונגרס בנוגע לתפקידו של ה'פד' במשבר הפיננסי אינו במקום. רבים בקונגרס מאשימים את ה'פד' בפיקוח רופף על בנקים ובלקיחת חלק בחילוץ של חברות, כמו סיטיגרופ, באמצעות כספיהם של משלמי המיסים.

יחד עם זאת, כמה סנטורים אמרו שחששות אלהא ימנעו מהם מלתמוך בברננקי. "הוא רחוק ממושלם; תגובתו בשנה שעברה לרבים מנושאים שמעניינים אותנו, כמו שוק הדיור, לא היתה מהירה מספיק. אני רוצה שהוא יתמקד בתעסוקה. אבל בסה"כ, הוא עשה עבודה טובה", אמר הסנטור שרוד בראון.

ועדת הבנקאות תקיים מחר שימוע בנושא מינוי של ברננקי. מועד הצבעה טרם נקבע, ולאחר שהצבעה תיערך, הסנאט כולו יצטרך לאשר זאת. כהונתו בת 4 השנים של ברננקי תסתיים ב-31 בינואר.

בתוך כך, כשהמשבר הפיננסי נותן להם מוטיבציה, ועדה בבית הנבחרים צפויה לקיים היום הצבעה על חקיקה, שתיתן לממשל זכות לפרק חברות פיננסים שמהוות סכנה לכלכלה, אפילו אם הן איתנות.

החקיקה בוועדת השירותים הפיננסיים דורשת גם ביקורת חשבונאית מלאה של הגופים הפיננסים, ותבדוק את החובות שהם צריכים לשלם על הקריסה של המתחרים.

אם תאושר, הצעת החוק תכין את הבמה להצבעה של בית הנבחרים כולו כבר בשבוע הבא על שינויים רגולטורים מקיפים, החל מהקמת סוכנות חדשה להגנת הצרכן וכלה בהטלת מגבלות על מכשירים פיננסיים מורכבים, הנאשמים בהזנת הפאניקה של שנה שעברה.