נוקיה מחפשת בישראל מפתחי אפליקציות למכשיריה

אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום-נוקיה: "כשני מיליארד מכשירי נוקיה פועלים ברשתות הסלולר בעולם וכשלושה מיליון בישראל - זה מספר שנותן יתרון עצום למפתחי האפליקציות"

השפעת ה-iPhone בישראל ניכרת בצורה ברורה בשבועות האחרונים. גופים רבים בשוק מודיעים כמעט מדי יום על אפליקציה חדשה שפיתחו לטלפון של אפל, הניתנת להורדה דרך חנות היישומים של החברה - AppStore. נוקיה המחזיקה חנות אפליקציות משלה בשם OVI Store רוצה גם היא לזכות לפופולאריות דומה בארץ ולכן היא קיימה היום את כנס המפתחים הראשון שלה בישראל.

"כמות המשתתפים הגדולה שאישרה את השתתפותה בכנס - 400 אנשים, מראה את העניין הגדול בישראל לפיתוח אפליקציות", אומר אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום-נוקיה, "לפני שנתיים נוקיה עשתה שינוי כאשר הכריזה על עצמה כחברת שירותים ותוכן ולא רק מכשירים, כאשר היום היא משלבת בינהם".

האסטרטגיה של נוקיה בתחום האפליקציות היא להתמקד בכמות הלקוחות העצומה שיש לה לעומת מכשירי ה-iPhone או האנדרואיד, שעדיין לא מתקרבים לכמות הטלפונים של נוקיה שנמצאת ברחבי העולם. "כשני מיליארד מכשירי נוקיה פועלים ברשתות הסלולר בעולם וכשלושה מיליון מכשירים פועלים ברשתות הסלולר בישראל", אומר גרינבוים, "זה מספר שנותן יתרון עצום למפתחי האפליקציות, כאשר הוא מאפשר להגיע למספר הגדול של לקוחות".

סירקאנט ראג'ו, מנהל השיווק של פורום נוקיה וקהילת המפתחים, אמר כי ישראל היא עמק הסיליקון של אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, כאשר לנוקיה יש קהילת מפתחים מאוד פעילה כאן.