הערכות: חברת מירס תימכר לפטריק דרהי בימים הקרובים

היקף העסקה מוערך בכ-170 מיליון דולר ■ העסקה בין דרהי למוטורולה טומנת בחובה שינוי מהותי בשוק התקשורת, שכן דרהי מייצר קבוצת תקשורת סביב HOT והופך אותה לשחקן שיהיה פעיל בכל תחומי התקשורת

התקדמות בשיחות בין איש העסקים פטריק דרהי לבין מוטורולה סביב רכישת חברת מירס: על-פי הערכות של גורמים המקורבים למגעים, קיים סיכוי סביר שהעסקה תיחתם בימים הקרובים, וזאת אם לא יהיו התפתחויות של הרגע האחרון. היקף העסקה מוערך בכ-170 מיליון דולר.

גורם נוסף שמתמודד על החברה הוא איש העסקים חזי בצלאל, שלא ידועים עליו פרטים רבים מלבד שעשה עסקים במדינות אפריקה ואסיה.

העסקה בין דרהי למוטורולה טומנת בחובה שינוי מהותי בשוק התקשורת, שכן דרהי מייצר קבוצת תקשורת סביב HOT והופך אותה לשחקן שיהיה פעיל בכל תחומי התקשורת: טלוויזיה, אינטרנט, טלפוניה וסלולר.

עדיין נותרה בעינה השאלה כיצד תשתלב מירס בתוך HOT ומה יהיו המשמעויות מבחינת בעלי המניות הקיימים ב-HOT - קבוצת פישמן ומוזס.

כפי שפורסם ב"גלובס" הצדדים החלו להחליף ביניהם טיוטות חוזה לאחר שמוטורולה הבינה כי לא תצליח למכור את מירס לפלאפון עקב התנגדות משרד התקשורת ורשות ההגבלים, ומאבק משפטי יכול מבחינתה להיות צרה צרורה וסיכון, ולכן ככל הנראה העדיפה להתפשר וללכת למכירה לגורם שאין לו בעיות רגולציה.

את דרהי מלווים בעסקה משרד רו"ח דלויט ברייטמן אלמגור את זוהר, ועו"ד יוסי עבאדי ממשרד כספי ושות', ואת המכירה מטעם מוטורולה מלווה בנק ההשקעות מריל לינץ'.

נציין כי מכירת מירס מתרחשת בתקופה שבה משרד התקשורת עמל על הכנסת מתחרים לשוק הסלולר במודל של מפעילים וירטואליים MVNO, ובמקביל מתכונן למכרז לתדרים חדשים לטובת רשת סלולרית חדשה. מירס צפויה להתמודד במכרז כדי שתוכל להקים רשת דור שלישי חדשה, ומכאן שצפויה שנה מאוד מעניינת בשוק הסלולר ב-2010.