ספילברג יפיק סדרת ריאליטי על ביה"ח שערי צדק בירושלים

הסדרה תופק באמצעות אולפני דרימוורקס של ספילברג, ויפיק אותה בפועל פיל רוזנטל, מפיק הסיטקום "כולם אוהבים את ריימונד" ■ שערי צדק הוא בית-חולים דתי המשרת גם ערבים ומתנחלים רבים

סטיבן ספילברג עומד להפיק סדרת ריאליטי דוקומנטרית ישראלית על המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. את הסדרה יביים פיל רוזנטל, יוצר ומפיק הסיטקום זוכה פרס האמי "כולם אוהבים את ריימונד".

ספילברג, באמצעות אולפני דרימוורקס בהם הוא שותף, יפיק את הסדרה שתצולם ותתבסס כולה על הנעשה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים. ל"גלובס" נודע כי להפקה יצטרף ככל הנראה המפיק הישראלי צפריר קוחנובסקי (TTV הפקות).

ספילברג, אחד הבמאים והמפיקים המצליחים בעולם, מתכנן מזה זמן רב לקחת חלק בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית. הוא כבר עשה זאת פעמיים בעבר: כשהפיק וביים את הסרטים "רשימת שינדלר" (ב-1993, על איש העסקים הגרמני אוסקר שינדלר שהציל נפשות רבות של יהודים בשואה) ו"מינכן" (ב-2005, על טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב-1972 וחיסול הטרוריסטים על-ידי המוסד). בסרטים אלה שילב ספילברג שחקנים ישראלים רבים.

בשנים האחרונות עומד ספילברג מאחורי "פרויקט הנצחת השואה" אותו הוא יזם ומממן, שתכליתו תיעוד עדויות ניצולי השואה. לאחרונה סייע אמנותית ושיווקית לבמאי צעיר בשם אורן פאלי, ישראלי לשעבר, להפוך סרט אימה דל תקציב בשם "פעילות על-טבעית" - שנעשה בסכום מגוחך של כ-11 אלף דולר - לשובר קופות ולאחד הסרטים הרווחיים בתולדות הוליווד, עם הכנסות של למעלה מ-120 מיליון דולר, נכון לכתיבת שורות אלה.

כעת עושה המפיק והבמאי היהודי הנודע צעד נוסף, בהפקה המשותפת הראשונה בינו ובין אולפני דרימוורקס לבין חברת הפקות ישראלית.

פרויקט הדוקו-דרמה בבית-החולים שערי צדק, גם בעודו מהווה חיבור וחיבוק חם לישראל, אינו פילנתרופי. ספילברג ככל הנראה ישווק את הסדרה למדינות רבות ככל האפשר, כולל ארצות-הברית.

בתי-חולים כז'אנר מבוקש בטלוויזיה

כידוע, הנעשה במסדרונות בית-החולים מעסיק יוצרים ומנהלי רשתות טלוויזיה וכן צופים רבים - ולראיה הסדרות העלילתיות שזכו להצלחות גדולות לאורך 3 העשורים האחרונים: "בית-חולים כללי", "שיקגו הופ" ו-"ER", כשבתווך סדרות רבות נוספות. מה גם שבמקרה זה מדובר בז'אנר הדוקומנטרי הפופולרי מאוד בשנים האחרונות, ואולי חשוב מכל: ההזדמנות לצפות בתיעוד של כור היתוך אותנטי ודרמה מקורית. בית-החולים שערי צדק הוא בית-חולים דתי, המטפל גם באוכלוסייה ערבית גדולה בירושלים וסביבותיה ובמתנחלים רבים.

ייתכן כי הפקת הסדרה תיחשב כקו-פרודוקציה - שיתוף-פעולה הפקתי בין מדינות שונות, תחום התופס תאוצה בישראל. במקרה זה, לבד מאיחוד כוחות הפקתי, משתפות פעולה קרנות טלוויזיה ורשתות טלוויזיה בולטות באירופה, הכמהות לתכנים מסוג זה, ביניהן ARTE הצרפתית, BBC הבריטית ו-ZDF הגרמנית.

בשל השלב הראשוני בו נמצאת ההפקה, טרם נמסרו פרטים על גוף שידור ישראלי המבקש להצטרף לפרויקט, אך ניתן להניח כי עצם מעורבותם המשמעותית של ספילברג ורוזנטל יהפוך את הפרויקט למבוקש במידה רבה, ואולי יהפוך את "שערי צדק" מבית-חולים דתי עמוס מיעוטים ומגדרים לפנינת קסם הוליוודית.

קשר ארוך עם שערי צדק

הקשר עם בית-החולים הירושלמי נוצר באמצעות רוזנטל, שבינו לבין בית-החולים קשר ארוך שנים. פרופ' יונתן הלוי, מנהל בית-החולים, נתן את ברכתו לפרויקט, וילווה אותו בצוותא עם נאווה דיסנצ'יק, יועצת תרבות באגף למדיניות ותכנון אסטרטגי בעיריית ירושלים.

"ספילברג ביקש ממני לחשוב על עשייה טלוויזיונית בישראל", אומר פיל רוזנטל ל"גלובס". "הצעתי את לעשות סדרת ריאליטי על בית-החולים שערי צדק, לו משפחתי ואני תורמים כסף במשך עשרות שנים. הוא אהב את הרעיון של בית-חולים עמוס מאוד, שבו החולים הם ישראלים חילוניים, חרדים וערבים וחלק מהרופאים אמריקניים, ואנחנו יוצאים בקרוב מאוד לדרך".