הגינדים מנסים למכור את הזכויות ב-3 בניינים בשוק הסיטונאי

ככל הידוע הצעד נעשה משום שקבוצת גינדי ניגשה למכרז ללא נכסים ובנין של נוחי דנקנר, איתה היתה אמורה לגשת ■ קבוצת גינדי פנתה ליזמים בבקשה להשיב לה על הצעתה למכור את הבניינים עד יום שני

עוד לא הוכרזו הזוכים במכרז על השוק הסיטונאי בתל אביב והקבוצה המורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי ומגינדי השקעות שמתמודדים פנתה בימים האחרונים ליזמים שונים במטרה למכור זכויות לשלושה בניינים מהמתחם, כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע, הצעד נעשה משום שקבוצת גינדי ניגשה למכרז ללא נכסים ובנין של נוחי דנקנר, איתה היא היתה אמורה לגשת.

קבוצת גינדי פנתה ליזמים בבקשה להשיב לה על הצעתה למכור את הבניינים עד יום שני הקרוב. הקבוצה מוכרת את הזכויות לפי מיליון שקל לדירה והיא עצמה מתחייבת להשלים את החניון המשותף לכל המתחם.

שלב ההתמחרות

כזכור, קבוצת נכסים ובנין הודיעה יום לפני סגירת המכרז כי החליטה לסגת ממנו לאחר שבחינת המכרז העלתה כי הפרויקט לא יהיה כדאי עבורה.

המכרז נסגר ביום חמישי שעבר ומלבד קבוצת גינדי ניגשו אליו שתי קבוצות נוספות. קבוצה אחת מורכבת מחברת תדהר, חבס, מגדל, רוגובין ובריטיש ישראל, והקבוצה השנייה מורכבת משיכון ובינוי, אביב, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל. במתחם מחזיקים היום חברת תנובה (60%), עיריית תל אביב (25%), שרגא בירן (6%) וסוחרים שפעלו במקום. את המכרז ערך עו"ד דיויד אמיד ממשרד שרגא בירן ושות'.

בעלי המתחם טרם הכריזו על תוצאות המכרז וזאת משום שהמכרז נמצא כעת בשלב התמחרות, שמשמעותו שהצדדים נמצאים במשא ומתן שמאפשר מרחב תמרון בנוגע לשלושה פרמטרים.

הפרמטר הראשון הוא השטח שהניגשים מציעים לרכוש. למרות ששלוש הקבוצות הגישו הצעות בהתייחס למתחם בכללותו (על אף שניתנה להן האפשרות להגיש רק לחלק מהמתחם על מנת להקל עליהן ולעודד השתתפות), ההצעות ניתנות לשינוי. הפרמטר השני הוא מנגנון המחיר, שקובע האם הקבוצות ישלמו מחיר בסיס בלבד או מחיר בסיס בתוספת אפסייד. הפרמטר השלישי הוא המחיר עצמו, שננקב על ידי כל אחת מהקבוצות במועד סגירת המכרז, אבל ניתן לשינוי בשלב ההתמחרות.

מכרז השוק הסיטונאי פורסם לפני יותר מחודשיים לאחר שהוקפא בתחילת 2009. המתחם משתרע על פני 55 דונם באזור דרך מנחם בגין ורחוב החשמונאים. בפרויקט ייבנו ארבעה מגדלים בני 40 קומות שיכללו 1,200 דירות, מגדל בן 20 קומות ושורת בניינים בני 12 קומות.

מקבוצת גינדי לא התקבלה תגובה.