מלחמות האגו הסתיימו

הסתיים הסכסוך באוניברסיטת תל אביב

לפני כחודש וחצי נפגשו יו"ר חבר הנאמנים, רוברט (בובי) גולדברג, ויו"ר הוועד המנהל, ד"ר ליאורה מרידור, וניסו ללבן את העניינים המורכבים ביניהם. גולדברג, המתגורר בארצות הברית, הגיע לישראל לרגל הליך בחירת הנשיא החדש לאוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, שמועמדותו עלתה יום למחרת להצבעה בפני הסנאט ובפני הוועד המנהל.

טיפסו על עץ גבוה

גולדברג ומרידור ישבו ודיברו. למחרת, למרות צעקות רבות ואווירה סוערת במיוחד בישיבת הסנאט, אושר מינויו של פרופ' קלפטר לנשיא. קלפטר עצמו, נרגש כביום הולדתו, נשא נאום לחברי המליאה ואמר כי "מקובל על כל הצדדים המעורבים בניהול האוניברסיטה - הוועד המנהל, חבר הנאמנים והסנאט - כי יש צורך בשינוי החוקה. צריך לחזק את מעמד הנשיא וחבר הנאמנים והדבר מקובל גם על אלה שכעת הכוח בידם" (הוועד המנהל - ר.ג).

זה היה, כאמור, לפני כחודש וחצי אבל רק השבוע ביום ד' הגיעו הצדדים לאותה הסכמה. לא ברור למה עברו כמה וכמה שבועות של התכתשויות מכיוון שני הצדדים כדי להגיע לאותה מסקנה והבנה שהייתה כבר בשלהי אוקטובר. אבל ככה זה כשלפעמים האגו מתנפח יותר מדי ולשני הצדדים קשה לרדת מהעץ שטיפסו עליו.

בשבועות האחרונים דרש גולדברג בכל תוקף את ראשה של מרידור וביקש להדיחה מראשות הוועד המנהל יחד עם חבריה-מכריה, שמהווים את נציגי הציבור של הוועד כמו אלפרד אקירוב ופרופ' בלוסלב (בולק) גולדמן.

מרידור, מאידך, התבצרה היטב בכסא ולא הסכימה לראות בחבר הנאמנים גוף אמיתי שמשפיע על הלך הרוח באוניברסיטה. מקורביה דאגו להדגיש שלחבר הנאמנים אין שום סמכות להדיח חברי ועד.

כולם הפסידו

בראיון שהעניק ל"גלובס" לפני כשבועיים גולדברג ציין כי הציע למרידור להיפגש השבוע אך נראה היה כאילו היא מנסה להתחמק מהפגישה. אבל, בסופו של דבר, גם גולדברג וגם מרידור נפגשו וירדו סופית מהעץ. זה לא היה קל עבור אף אחד מהם אבל בשורה התחתונה כל אחד ויתר על העמדה הנחרצת שהציג בחודשים האחרונים.

את הסיפור הזה, כאמור, היה אפשר לסיים לפני כחודש וחצי, אבל למה לא להוציא קצת קיטור ולנהל מלחמות תקשורתיות על הדרך אם זה קצת מטפח את האגו? עכשיו כל אחד מהצדדים חושב בשקט לעצמו שהוא זה שניצח, אבל בסיכומו של עניין - כולם הפסידו.

את הדרך הארוכה והמייגעת שעברה האוניברסיטה בחודשים האחרונים, עם אזכורים שליליים בתקשורת מדי שבוע, יהיה קשה למחוק במחי הסכם אחד. בסוף כולם הפסידו כי המותג "אוניברסיטת תל אביב" נפגע וייקח זמן לאחות את הפצעים, בטח כשגם כך האוניברסיטאות בישראל לא נמצאות בתקופה הכי טובה שלהן.

בינתיים, נותר לחכות עד שמבקר המדינה יסיים את החקירה שלו כדי להבין על מה היה כל הרעש הזה.