חברת ביוליין נפגשה עם חתמים לבדיקת גיוס בנאסד"ק

תשאף לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים לפי שווי גבוה מבת"א - 140 מ' ד'

חברת ביוליין נפגשת עם חתמים כדי לבחון אפשרות של הנפקתה בנאסד"ק. ככל הנראה, שואפת ביוליין לגייס כמה עשרות מיליוני דולרים, ולא תנפיק אלא אם תוכל להשיג שווי גבוה מזה בו היא נסחרת היום בבורסה בתל אביב - 527 מיליון שקל (140 מיליון דולר). בעקבות ההודעה, עלתה המניה ב-6%.

הנפקה בנאסד"ק נמצאת כבר זמן רב על הפרק מבחינת ביוליין, עוד קודם לימי המשבר. מנכ"ל החברה היוצא, ד"ר מוריס לסטר, אמר בעבר כי שוק ההון הישראלי אינו יודע לתמחר חברות ביומד. עתה, כאשר שוק ההון האמריקני נפתח להנפקות, החלה החברה לבחון את המהלך שוב באופן אקטיבי, אך המגעים עדיין ראשוניים, וטרם הוגשה טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקנית. במקביל, לביוליין גם תשקיף מדף פתוח בבורסה בת"א.

יו"ר החברה, אהרון שוורץ, אמר היום ל"גלובס" כי "המצב הכספי של ביוליין ידוע - יש מספיק כסף כדי לסיים את 2010, אבל היינו שמחים אם היה יותר. קשה לדעת מה יהיה היקף ההכנסות ב-2010, מלבד עסקת Ikaria". לכן, לדבריו, בוחנת ביוליין מספר חלופות גיוס. "לא האצנו או האטנו את המגעים עם חתמים בנאסד"ק, שמתקיימים זה שנים".

ב"הכנסות נוספות" מתכוון שוורץ לעסקה שמעוניינת ביוליין לחתום למסחור התרופה שלה לסכיזופניה, עסקה שיכולה להשפיע משמעותית על ההנפקה.

צפי לעסקת מסחור

תוצאות ניסוי שלב II במוצר הראו כי התרופה יעילה כמו התרופות הקיימות בשוק הסכיזופרניה, ובטוחה יותר מהן. אך, הנתון החשוב היה שנרשמה אפקטיביות לתרופה בשיפור היכולות הקוגניטיביות של המטופלים - שיפור שלא קיים בתרופות האחרות.

ביוליין מדברת על מסחור עם כל החברות הגדולות והבינוניות, אך ככל שעובר הזמן נראה כי העסקה אינה מעבר לפינה. על כך יכולה להעיד גם עזיבתו של לסטר לפני כשבוע, שאם העסקה הייתה קרובה מאוד, סביר שהיה ממתין לחתימתה ואז עוזב. לפי גורמים בסביבת החברה, למרות השיחות הרבות, היא טרם קיבלה הצעה בתנאים להם קיוותה.

השווי הנוכחי של ביוליין נובע מן הציפיות לעסקה, כאשר מנייתה רשמה עליות של 80% מאז ההודעה על התוצאות בפרמטר הקוגניטיבי. מעניין יהיה לראות האם ביוליין תפעל להנפיק טרם העסקה, כדי לנצל את החלום ותחושת ההתרחשות המתקרבת, או שהיא תחכה שיהיה לה משהו ביד להגיע איתו אל שוק ההון האמריקני. *