שר הנפט הסעודי: "רמת המחירים הנוכחית של הנפט מושלמת"

במסגרת הישיבה השנתית של שרי הנפט של מדינות הערב: "השוק יציב עכשיו, התנודתיות מינימלית וכולם מרוצים מהמחיר; אין צורך להפחית את רמות המלאי" ■ שר הנפט האלג'ירי אמר כי יקח "קצת זמן" עד שיעלו בחזרה את תפוקת הנפט

שר הנפט הסעודי, עלי אל-ניעמי אמר כי רמת המחירים הנוכחית של הנפט מושלמת. "השוק ממש יציב עכשיו, התנודתיות מינימלית וכולם מרוצים מהמחיר", אמר אל-נאימי אתמול (ו') לכתבים בקהיר במסגרת הישיבה השנתית של שרי הנפט של מדינות הערב. "המחיר בטווח הנכון ואין צורך להפחית את רמות המלאי", הוסיף.

שר הנפט האלג'ירי אמר כי יקח "קצת זמן" עד שיעלו בחזרה את תפוקת הנפט. נזכיר כי אופ"ק (OPEC), ארגון המדינות המייצאות נפט, המספק כ-40% מביקוש הנפט העולמי, צמצם הייצור הגולמי של הנפט בשנה שעברה כאשר הביקוש ירד בעקבות המיתון העולמי.

נציגי כווית, לוב וקטאר, גם כן, אמרו במהלך היומיים האחרונים כי הארגון צריך לשמור על יעדי הייצור הנוכחי עד לפגישתם הבאה שתתקיים ב-22 בדצמבר בלואנדה, אנגולה.

אופ"ק הוא קרטל המורכב מהמדינות אלג'יריה, איראן, עיראק, כווית, לוב, ניגריה, קטאר, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, ונצואלה, אנגולה ואקוודור. מטרת הארגון היא לקבוע עם חברות הנפט את קצב הפקת הנפט, מחיריו וזיכיונות עתידיים. מועצת שרי הנפט של המדינות החברות בארגון, מתכנסת אחת לשישה חודשים ומחליטה, בין היתר, על מכסות התפוקה לכל מדינה חברה.

נציין כי החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר ננעלו אמש (ו') בירידה של 1.29% לרמה של 75.47 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.