יאהו ומיקרוסופט נגד גוגל: מגיעות להסכם סופי לשת"פ ביניהן

מיקרוסופט ויאהו מקוות כי ההסכם ביניהן ישנה את מאזן הכוחות בשוק החיפוש המקוון ■ החברות מקוות לקבל את אישור הרגולטורים בקרוב להתחיל ביישום כבר בתחילת השנה הבאה

יאהו ומיקרוסופט הודיעו אמש (ו') כי הן הגיעו להסכם סופי לגבי שיתוף פעולה ביניהן בתחום החיפוש והפרסום המקוון.

מיקרוסופט ויאהו מקוות כי ההסכם ישנה את מאזן הכוחות בשוק החיפוש המקוון, ויערער את שליטתה של גוגל בו. אולם, לפני שזה יקרה צריך ההסכם ביניהן לקבל את אישורו של משרד המשפטים בוושינגטון.

החברות מקוות לקבל את האישור בקרוב להתחיל ביישום כבר בתחילת השנה הבאה.

השאלה בה יעסקו הרגולטורים היא האם שוק הפרסום המקוון יהיה תחרותי יותר אם מול גוגל תעמוד מתחרה אחת חזקה או לחילופין שתיים חלשות יותר.

נזכיר כי לפני כמעט כשנה נסוגה גוגל מעסקה שחתמה עם יאהו כדי להימנע ממעורבות בבדיקה של משרד המשפטים. דומה שלהסכם בין מיקרוסופט ליאהו יש סיכוי טוב יותר לקבל את אישור הרגולטורים מכיוון שהחברות המעורבות בו הן השנייה והשלישית בגודלן בתחום החיפוש המקוון.

עם זאת, ישנה האפשרות שהרגולטורים יחליטו כי מיקרוסופט ויאהו אינן זקוקות זו לזו כדי להתחרות בגוגל ולא יאשרו את ההסכם. יש לזכור עוד שמיקרוסופט ויאהו הן הספקיות העיקריות של שירותי דואר אלקטרוני ותוכנות מסרים מידיים ברשת, ואם ההסכם יאושר, עשויה וושינגטון לדרוש הפרדה בין החברות בכל הנוגע לתפעול שירותים אלו.