גינדי רכשה מגמול קרקע ל-523 דירות בפ"ת ב-176 מיליון שקל

הקרקע - בשכונת "אם המושבות" ■ גמול נדל"ן תרשום רווח של כ-40 מיליון שקל כתוצאה מהעסקה

חברת גינדי החזקות מגדילה את נוכחותה בשכונת אם המושבות בפתח תקווה ורוכשת את זכויותיה של גמול נדל"ן, מקבוצת גמול השקעות, להקמת 523 יחידות דיור בשכונה תמורת כ-176 מיליון שקל.

חברת גמול נדל"ן, שבשליטת ליאון רקנאטי, חתמה עם גינדי החזקות, בבעלות האחים עו"ד ליטל גינדי-מטלון, רו"ח אבי גינדי, עו"ד גיא גינדי ורו"ח רועי גינדי על הסכם למכירת מלוא הזכויות בשמונה מגרשים בשכונה. עם השלמת העסקה צפויה גמול נדל"ן לרשום רווח בסך של כ-40 מיליון שקל.

גינדי החזקות חשפה בפני "גלובס" באוגוסט השנה כי עד סוף 2009 היא מתכננת לרכוש קרקעות בהיקף של 500-600 מיליון שקל לבניית כ-1,500 יחידות דיור. החברה בנתה עד כה יותר מ-1,000 יחידות דיור בשכונת אם המושבות.

בפתח תקווה מכרה גינדי החזקות 195 יחידות דיור בפברואר בשווי 224.2 מיליון שקל (כ-1.15 מיליון שקל לדירה בממוצע) בכנס מכירות לעמיתי חבר (מועדון אנשי וגמלאי הקבע). הדירות שנמכרו בכנס זה היו בפרויקט גינדי בולווארד שממוקם בצפון פתח תקווה מזרחית לשכונת אם המושבות. פרויקט זה כולל 10 בניינים בני 10 קומות עם 390 דירות, דופלקסים ודירות פנטהאוז.

באם המושבות מחזיקה גינדי החזקות גם בפרויקט גרנד גינדי הכולל 10 בניינים עם דירות ארבעה וחצי חדרים ודירות חמישה וחצי חדרים.

גינדי החזקות חתמה בשבוע שעבר על הסכם קבלנות עם חברת דניה סיבוס, מקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, לביצוע עבודות הבנייה בפרויקט שרונה בדרום הקריה תמורת 326 מיליון שקל. בפרויקט זה שלושה מגדלי מגורים שיכללו 324 יחידות דיור - 108 דירות בכל מגדל וכן שטחי משרדים.

התמורה בגין העסקה מול גמול נדל"ן כוללת 120 מיליון שקל שיועברו לגמול תוך 90 יום, מתוכם סך של 20.5 מיליון שקל שהופקדו בנאמנות ויועברו לגמול נדל"ן תוך 90 יום או במידה שגינדי החזקות תפר את התחייבותה. את היתרה, בסך כ-56 מיליון שקל, תעביר הרוכשת תוך 18 חודשים. להבטחת תשלום היתרה תמסור הרוכשת לחברה ערבות בנקאית אוטונומית על סך היתרה.

הסדר החוב בחברת גמול מתייחס לחוב בהיקף של 432 מיליון שקל. לדברי ארז בנדל, מנכ"ל משותף בגמול נדל"ן, "הנזילות הגבוהה שתיווצר בעקבות העסקה תאפשר לגמול נדל"ן להאיץ את קצב צמיחתה, לשמש את החברה להמשך פיתוח פרויקטים קיימים, וכן לאיתור הזדמנויות ולרכישת קרקעות לפרויקטים חדשים בתחום המגורים באזורי הביקוש אותם בוחנת החברה בימים אלה".