הקפאת הליכים לקאן טקסטיל בגין חובות של 37 מיליון שקל

קאן, העוסקת בצביעת ואשפרת טקסטיל, טענה כי סגירת המפעל תביא לאפקט דומינו ולפגיעה קשה גם בחוליות אחרות בשרשרת תעשיית הטקסטיל, ובראשן מפעלי סריגה ומפעלים העוסקים בעיבוד הבד המוכן

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא צו הקפאת הליכים ל-24 יום לקבוצת קאן תעשיות טקסטיל, מהוותיקות בענף, שנקלעה לחובות של כ-37.5 מיליון שקל.

השופטת ורדה אלשיך מינתה את עו"ד יעקב שפיגלמן לנאמן. הבקשה הוגשה ביום ה', אחרי שחברת החשמל ניתקה את האספקה למפעל והשביתה אותו.

קבוצת קאן, שבשליטתם (85%) ובניהולם של האחים מאיר וצבי קיסרמן, מפעילה מזה 40 שנה מפעל לצביעת ואשפרת טקסטיל בראשון-לציון ומעסיקה כ-60 עובדים.

מבקשת ההקפאה שהגישו עוה"ד שפיגלמן ובני קמפנר עולה כי הקבוצה חייבת כ-16 מיליון שקל לבנק הפועלים, כ-5.6 מיליון שקל לבנק הבינלאומי, 11 מיליון שקל לספקים, 3.25 מיליון שקל לעובדים וכ-1.2 מיליון שקל לרשויות המס.

הקבוצה טוענת כי ברשותה נכסים שבמקרה של הפעלתה כעסק חי שווים כ-44 מיליון שקל (שעיקרם קרקע בשווי 24 מיליון שקל וציוד ומכונות בשווי 18 מיליון שקל), ובמקרה של מכירתם נוכח סגירת המפעל שווים כ-30 מיליון שקל.

קאן טענה כי סגירת המפעל תביא לאפקט דומינו ולפגיעה קשה גם בחוליות אחרות בשרשרת תעשיית הטקסטיל, ובראשן מפעלי סריגה ומפעלים העוסקים בעיבוד הבד המוכן: "אם אין צביעה בישראל - אין גם סריגה בישראל, וממילא נגדע גם מערך הייצור של הבגדים המבוססים על בדים מקומיים שמתחרה בייבוא מחו"ל במהירות הייצור ובזמינותו".

החברה מציינת כי קיבוץ אפק ומספר לקוחות נוספים שלה, ששמעו כי המפעל עומד בפני סגירה, מיהרו להבטיח לה צבר הזמנות שיאפשר את הפעלתו ברווח למשך מספר חודשים נוספים.

אלשיך תהתה על ההשתהות בהגשת הבקשה, שכן החברה ידעה על מצבה הבעייתי, ומספר ימים לפני כן אף הגישו הבנקים באמצעות עו"ד דורית לוי-טילר בקשה לכינוס נכסים נגדה.

אלשיך ציינה כי יש מקום לכאורה לאפשר לקבוצה הקפאה לתקופה קצרה, כדי לבדוק אם יש סיכוי להבראתה, כלומר להפעילה בתזרים חיובי. היא קבעה כי אם החברה לא תגיש תוכנית הבראה מהותית ומפורטת יותר מזו שהוגשה - ההקפאה תיפסק אחרי שבוע. (פר"ק 09-12-4023).