מגדל בבל: בורג' דובאי, המגדל הגבוה בעולם יפתח ב-4 בינואר

המגדל בעל 160 הקומות שמתנשא לגובה של יותר מ-800 מטרים, מתוכנן להיפתח ביום המציין 40 שנה לשלטונו של מושל הנסיכות בן ה-60, מוחמד בין ראשיד אל מכתום ■ עלות הקמת הבניין הסתכמה ב-4.1 מיליארד דולר

לאחר כחמש שנות בנייה ובעיצומו של משבר חוב בדובאי, צפוי המגדל הגבוה בעולם לפתוח את שעריו תוך פחות מחודש. בורג' דובאי, המגדל בעל 160 הקומות שמתנשא לגובה של יותר מ-800 מטרים, מתוכנן להיפתח ב-4 בינואר אז תחל השנה ה-40 לשלטונו של מושל הנסיכות בן ה-60, מוחמד בין ראשיד אל מכתום.

גובהו של המגדל השני בגובהו בעולם, טייפה בילדינג שבטיוואן הינו 60% בלבד מהבורג' דובאי. במגדל החדש ניתן יהיה למצוא משרדים, מגורים, חנויות ובית מלון שעוצב על ידי לא אחר מאשר המעצב האיטלקי הנודע ארמני.

בורג' דובאי מהווה "דוגמא שלא נראתה כמוה של שיתוף פעולה בינלאומי והוא מהווה סמל לשינוי שחל בדובאי שהופכת למרכז עולמי, שהצלחתה אינה מבוססת רק על יתרות הנפט אלא על רזרבות של כישרון אנושי, מקוריות ויוזמה" נכתב באתר האינטרנט של הבורג' דובאי.

על פי סוכנות AP עלות הקמת הבניין הסתכמה ב-4.1 מיליארד דולר, על פיתוח הפרוייקט היתה אמונה חברת Emaar Properties, אחת מהחברות המוחזקות על ידי השלטון בדובאי, אשר לה הורידה בשבוע שעבר סוכנות הדירוג S&P את הדירוג לרמת "אג"ח זבל" כאשר החברה הוכנסה גם לרשימת מעקב עם אפשרות להורדת דירוג נוספת בעתיד. על תכנונו של המגדל היתה אחראית חברת האדריכלים משיקגו סקידמור אווינגס ומריל.

על פי סוכנויות הידיעות מפתחי הפרוייקט בורג' דובאי מסרבים עד כה למסור מה היקף השטחים אותם התחייבו לקחת דיירים ומהן עלויות הליסינג או הרכישה בבניין. מסוכנות AP גם נמסר כי מספר פרוייקטים שאמורים להקיף את המגדל, הוקפאו על רקע המשבר הכלכלי העולמי.

נציין כי על פתיחת הבניין מעיב משבר החוב שנוצר לאחרונה, לאחר שהממשל בדובאי הודיע על הקפאת תשלומי החוב של חברה ממשלתית מרכזית אחרת, דובאי וורלד, בהיקף של כ-60 מיליארד דולר למשך כ-6 חודשים.

הטיימס הלונדוני דיווח היום כי משקיעים הפנו את תשומת הלב גם לחברת דובאי הולדינג, חברת ההשקעות הפרטיות המובילה בדובאי. דובאי הולדינג מימנה פרוייקטים באמצעות הלוואות שלקחה ממספר בנקים בינלאומיים ובריטים.