מצרים לישראל: אל תגזימו בדרישות, שלמו את המחיר על שליט

הטבעת מתהדקת: שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט קרא אמש לישראל לשלם את המחיר הכבד בעבור שחרורו של גלעד שליט, ולעשות זאת במהרה ■ "אם אתם רוצים לקבל את החייל שלכם - שלמו את המחיר שהפלסטינים דורשים"

"אסור לישראל להגזים בדרישותיה במשא ומתן מול חמאס, עליה לשלם את המחיר הדרוש", כך אמר אמש (א') שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה". "אמרנו לישראל: 'אם אתם רוצים לקבל את החייל שלכם - שלמו את המחיר שהפלסטינים דורשים'", הוא הוסיף.

אבו אל-רייט אמר במהלך הראיון כי ההנהגה המצרית, הנוטלת חלק פעיל במשא ומתן בין ישראל לחמאס, "מנסה להשפיע על העמדה הישראלית". הוא אף הוסיף כי מצרים "פועלת למען הפלסטינים על מנת לשחרר את המספר הגדול ביותר של אסירים, אותם דורש חמאס בתמורתו".

מוקדם יותר אתמול דיווח אתר האינטרנט של רשת "אל ג'זירה", כי המתווך הגרמני בעסקת שליט הגיע לישראל ונועד לפגישה מכרעת בתל אביב עם הנציגים הישראלים על מנת לעדכן אותם בתשובת חמאס להצעה הישראלית החדשה. בחמאס, על פי הדיווח, מתנים את היומיים הקרובים בהשלמת עסקה לשחרורו של גלעד שליט - "אחרת תדחה העסקה למועד אחר".

"המשא ומתן הגיע לנקודה מכרעת", אמר בכיר פלסטיני לכתב אתר האינטרנט של הרשת ברצועת עזה. "המתווך הגרמני הגיע לתל אביב עם תשובת חמאס להצעה הישראלית האחרונה בעניין עסקת חילופי השבויים". לדבריו, בתום הפגישה בתל אביב ישוב המתווך הגרמני לרצועת עזה עם תשובת ישראל לחמאס.

"המו"מ קשה, העסקה תידחה אם ישראל לא תשנה עמדותיה"

אותו הבכיר הפלסטיני ציין כי "המשא ומתן קשה מאוד" והוסיף כי "ישראל שינתה חלק מעמדותיה בהצעה האחרונה". הוא הדגיש כי הימים הקרובים "הם הקשים והרגישים ביותר" בעניין העסקה וציין: "אם ישראל תדחה את הצעת החמאס, הרי שהעסקה תדחה למועד בו תשנה ישראל את עמדותיה".

בתוך כך, מכחישים הערב בחמאס את הדיווחים לפיהם ביקר המתווך הגרמני לפני כשבוע את החייל החטוף גלעד שליט במקום בו הוא מוחזק, בליווי ארבעה רופאים צרפתיים. זאת, בעקבות הדיווח הבוקר בעיתון "אל-חייאת", לפיו בדקו הרופאים את מצבו הבריאותי של שליט.