אריסון מתכננת הקצאה פרטית לאחד המוסדיים

חברת הנדל"ן של שרי אריסון שיכון ובינוי הודיעה כי היא מתכננת להקצות לאחד הגופים המוסדיים עד 20% ממניות החברה, אך לא פירטה מי הגוף לו יוקצו המניות ■ מגדל וכלל הם שני הגופים המרכזיים העיקריים המחזקים היום במניות החברה

שנתיים וחצי לאחר שתכננה להנפיק את החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן (לשעבר שיכון עובדים) לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל, הודיעה היום חברת הנדל"ן של שרי אריסון שיכון ובינוי (49.1%) כי היא מתכננת לבצע הקצאה פרטית של עד 20% ממניות החברה הבת לאחד הגופים המוסדיים. בחברה לא פרטו מי הגוף המוסדי לו יוקצו המניות. נציין כי שני הגופים המוסדיים העיקריים המחזיקים היום במניות החברה האם שיכון ובינוי הם כלל (10%) ומגדל (6%). שיכון ובינוי, בניהולו של עופר קוטלר, מדגישה בהודעה כי זוהי בחינה ראשונית וכי תנאי ההקצאה, במידה ויצא לפועל, עוד אינם ודאיים.

שיכון ובינוי לא פירטה את שווי החברה לפיה תיעשה ההקצאה, אולם ההערכות בשוק הן כי ההקצאה תשקף לשיכון ובינוי נדל"ן שווי של כ-2.5 מיליארד שקל, ובהתאם לכך עשוי להניב לשיכון ובינוי רווח הון של עד כ-500 מיליון שקל.

שווי השוק הנוכחי של החברה האם, שיכון ובינוי, העומד על כ-2.8 מיליארד שקל מלמדת על הפוטנציאל הגלום בחברת הבת.

שיכון ובינוי נדל"ן היא זרוע הבנייה למגורים של קבוצת שיכון ובינוי ונחשבת לאחת מהחברות המובילות והותיקות בתחומה הבונה בכל רחבי הארץ. אחד היתרונות המרכזיים שלה הוא מלאי הקרקעות האדיר שלה שרשום ברובו במונחים היסטוריים ועשוי לייצר לה הצפת ערך משמעותית במקרה של מימוש או שערוך.