אלישע ינאי הגיע לגיל הפרישה - ויפרוש מניהול מוטורולה ישראל

עם פרישתו המלאה של ינאי, ימונה ראש קבוצת השיווק והמכירות שמעון דיק לתפקיד נשיא החברה ■ ינאי יפרוש אחרי 40 שנה בחברה, מתוכן 20 שנה כמנכ"ל

תם פרק במוטורולה ישראל. אלישע ינאי, נשיא החברה וסגן נשיא במוטורולה העולמית, פורש מתפקידו. את ינאי יחליף שמעון דיק, סמנכ"ל המכירות של החברה. על פי הודעת החברה ינאי החליט לפרוש על רקע הגעתו לגיל פרישה, ולאחר שעבד 40 שנה בחברה, מתוכן 20 שנה כמנכ"ל. ינאי יישאר בחברה תקופה לא מוגבלת לצורך חפיפה.

בשלב ראשון יפרוש ינאי בינואר 2010 מהניהול העסקי השוטף של מוטורולה ישראל, אך ימשיך בתפקידיו האחרים על מנת להבטיח העברה ניהולית מסודרת. שמעון דיק, המשמש כיום כראש קבוצת השיווק והמכירות, יקודם החל מתחילת ינואר 2010 לתפקיד סגן נשיא במוטורולה העולמית ומנכ"ל מוטורולה ישראל. עם פרישתו המלאה של ינאי, ימונה שמעון דיק לתפקיד נשיא מוטורולה ישראל.

ינאי החל את דרכו במוטורולה בשנת 1970, לאחר לימודיו בטכניון. בשנות השמונים שימש ינאי כנציגה של מוטורולה ישראל במוטורולה ארה"ב והניח את התשתית לפעילות הייצוא הנרחבת של מוטורולה ישראל בצפון אמריקה. אלישע ינאי היה ממקימי מרכז הפיתוח הראשון בישראל, המעסיק מאות מהנדסים והנדסאים, והינו אחד ממרכזי הפיתוח המובילים במוטורולה העולמית. ביוזמתו הוקמה חברת מירס ומאוחר יותר - חטיבת המוצרים המשלימים.

בשנות פעילותו של אלישע ינאי כמנכ"ל מוטורולה ישראל, ביססה מוטורולה את מעמדה כזרוע אסטרטגית משמעותית לחברה האם, הנהנית מעצמאות ומסמכות לפעול ב-34 מדינות במזרח אירופה ובאפריקה. בין הפרויקטים הבולטים שהוביל אלישע ינאי בעשור האחרון היו אספקת מערכות קשר לאולימפיאדה ביוון; פיתוח, ייצור ואספקת מאות אלפי מסופונים אלחוטיים ממוחשבים לרשות הדואר האמריקני ולחברות שילוח גלובליות, ובהן UPS, FedEx ,DHL, הדואר הגרמני ועוד.

מהחברה נמסר כי בשנות פעילותו, תרם ינאי רבות לתעשיית ההיי-טק והטכנולוגיה הישראלית. בשנת 1996 עמד אלישע בראש פורום "חינוך 2000" שכלל את ראשי המשק וראשי מערכות החינוך. פעילות הפורום תרמה רבות למינוף מספר בוגרי האקדמיה בתחומי הטכנולוגיה. בין השנים 2002-2007 ייצג ינאי את התעשייה הטכנולוגית במועצה להשכלה גבוהה ובין השנים 2004-2008 עמד ינאי בראש איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. על תרומתו רבת השנים לקידום תעשיית ההייטק בישראל, קיבל ינאי אותות הערכה מהתעשיה, האקדמיה ומוסדות ציבור.

ינאי ציין: "מוטורולה העולמית היתה מחלוצות החברות הזרות שהשקיעו בישראל. הקשר ההדוק בין מדינת ישראל לבין מוטורולה הוא קשר בן יותר מששים שנה. אני מאמין כי הקשר ימשיך ויפרח בעתיד".

שמעון דיק עומד כיום בראש פעילות השיווק והמכירות המרכזית של מוטורולה ישראל הן לשוק המקומי והן לשוקי הייצוא של החברה. הוא החל את דרכו במוטורולה בשנת 1979 כמהנדס אלקטרוניקה במוטורולה ארה"ב והיה חבר בצוות הפיתוח של הטלפונים הסלולריים הראשונים שפיתחה החברה. בהמשך הצטרף למוטורולה ישראל והיה מעורב בכמה מהפיתוחים החשובים ביותר של מרכז הפיתוח המקומי, ובהם טלפונים סלולריים ומערכות תקשורת נתונים.

דיק ייסד את מרכז הפיתוח של מוטורולה ישראל להתקני תקשורת ניידים, ריכז את פעילות הפיתוח של מערכות תקשורת רדיו דיגיטליות, ושימש גם כנציגה של מוטורולה ישראל במוטורולה ארה"ב. כמנהל קבוצת השיווק, ריכז שמעון דיק את פעילות השיווק והמכירות של מוטורולה בישראל ובמדינות הייצוא שעליהן היא מופקדת מטעם מוטורולה העולמית.