האם נושיה של דובאי וורלד יזכו ברצועת חוף בגודל מנהטן?

רצועת החוף מהווה חלק מפרויקט יוקרה שבו תכננה החברה לבנות עיר בשטח גדול פי שניים מגודל האי בהונג-קונג ■ לפני כשלוש שנים, שווי הקרקע הוערך ב-4.2 מיליארד דולר בהתבסס על זה שהפרויקט יושלם עד 2018, אז הוא יהיה שווה ל-11.8 מיליארד

נושי חברת אל-נח'יל, זרוע הנדל"ן של דובאי וורלד, עשויים לעקל רצועת חוף, בגודל של מנהטן, אם לא תוכל לפרוע את התחייבות שלה על האג"ח בשווי 3.5 מיליארד דולר שמגבות את הפיתוח.

רצועת החוף הזאת מהווה חלק מפרויקט יוקרה שבו תכננה החברה לבנות עיר על שטח גדול פי שניים מגודלה של הונג קונג. המנהל הכללי של משרד האוצר בדובאי, עבד אל-רחמאן סלאח, מסר כי דובאי תדחה את התחלת הבנייה בגלל משבר החוב.

לפני כשלוש שנים, שווי הקרקע הוערך ב-4.2 מיליארד דולר בהתבסס על זה שהפרויקט יושלם עד 2018, אז הוא יהיה שווה ל-11.8 מיליארד דולר.

לפי הנתונים הרשמיים, מחירי המשרדים בדובאי נפלה בכ-58% עד ספטמבר השנה כאשר מחירי הבתים צנחו ביותר מ-50% בהשוואה לשיא בשנה שעברה. "אם מחירי בתים בנויים נפלו בצורה זו, אז סביר להניח כי השווי של קרקע לא בנויה ירד ביותר", אמר סעוד מסעוד, אנליסט נדל"ן ב-UBS דובאי.

"רוב הסיכויים כי הפרויקט לא ייצא לפועל", אמר מסעוד. "אופתע מאוד אם יתחילו בבנייה בחמש השנים הבאות", הוסיף.

פרויקט החוף היה אחד פרויקטי הדגל של דובאי וורלד כאשר פוסטרים ענקיים לפרסומו כיסו את שלטי החוצות לארוך כבישים ראשיים בעיר. נציין כי פוסטרים אלו הוסרו בחודש האחרון והוחלפו על ידי שלטים קטנים עם הלוגו של החברה אל-נח'יל.