המוסד לביטוח לאומי: ירידה של 3% במספר תובעי דמי אבטלה

בחודש נובמבר האחרון הוגשו 16 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה ■ החשש: תרחיש סגירת המפעלים בפריפריה עלול להביא בעתיד לעלייה באבטלה ■ ב-2009 נאמד שיעור עלייה של כ-50% בסך כל התביעות לדמי אבטלה

המוסד לביטוח לאומי מנפק היום (ג') אינדיקציה נוספת לשיפור בשוק העבודה. על פי נתוני המוסד, בחודש נובמבר האחרון הוגשו 16 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה, לעומת 16.6 אלף בחודש אוקטובר - כלומר ירידה של 3%.

הנתונים מצביעים על ירידה במספר המפוטרים במשק, והם מחזקים את המגמה החיובית שהתחילה כבר בחודש יולי האחרון. מן הנתונים עולה כי מספרם של "המפוטרים הישנים", אלה שעדיין לא מצאו עבודה אף על פי שפוטרו לפני מספר חודשים ויותר, רשם ירידה של 2% בנובמבר האחרון.

למרות האופטימיות היחסית, צריך לזכור כי בימים האחרונים נודע על מספר מפעלים שנסגרו בצפון, וכן על מפעלים שמצויים בסכנת סגירה - כמו תפרון ומוליתן. אם תרחיש סגירת המפעלים יתממש, הרי שבחודשים הבאים עלולה להירשם עלייה במספר המובטלים.

במוסד לביטוח לאומי מזכירים עוד כי למרות מגמת הירידה שמסתמנת בחודשים האחרונים, שנת 2009 מסתכמת כשנה שבה נאמד שיעור עלייה של כ-50% בסך כל התביעות לדמי אבטלה, ושל כ-40% בתביעות החדשות, בהשוואה לשנת 2008.