הבורסה ביוון נופלת ב-5.2% בשל הורדות הדירוג ע"י S&P ופיץ'

סוכנות הדירוג פיץ' חתכה את הדירוג ליוון ל"+BBB" הסוכנות מודאגת כי בטווח הבינוני תקלע המדינה לבעיות בתחום המימון הציבורי ■ סוכנות S&P חתכה אתמול את דירוג האשראי של יוון ל"-A" ואופק שלילי

יום לאחר שסוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של יוון ל"-A" תוך שהיא מכניסה את המדינה המשתייכת לאיחוד האירופי לרשימת מעקב שלילית, הודיעה היום גם סוכנות הדירוג פיץ' כי היא מורידה את דירוג האשראי דרגה אחת נמוך יותר ל"+BBB" לעומת דירוג קודם של "-A", מדובר בדירוג השלישי הנמוך ביותר שעדיין משתייך לקבוצת ההשקעה.

הסוכנות מודאגת כי בטווח הבינוני תקלע המדינה לבעיות בתחום המימון הציבורי, כך על פי הדיווח מסוכנות החדשות, דאו ג'ונס. "הידרדרות של המצב הפיסקלי של יוון ביחס לתוכניותיה הנוכחיות עלולה להביא להפחתת דירוג נוספת, בעוד שהדחיפות באימוץ מדינות קשוחה בהרבה והשמתה עשויה להוביל לשיפור תחזית הדירוג ליציבה". נאמר בהודעת סוכנות הדירוג.

על רקע הורדות הדירוג, נופלות זה היום השני המניות ואגרות החוב היווניות. המדד המוביל ביוון, את'נה סטוק אקסצ'ינג ג'נרל אינדקס נופל בכ-5.2%, הירידה התוך יומית החדה ביותר מאז ה-26 בנובמבר. התשואה על אגרות החוב הממשלתיות לשנתיים עולה בשיעור החד ביותר מאז נובמבר 2008. מאז ה-14 באוקטובר איבד המדד כ-23% והציג את הביצועים הגרועים ביותר מבין 18 מדינות מערב אירופה.

יוון הינה המדינה עם הדירוג הנמוך ביותר מבין מדינות גוש האירו, מתמודדת עם הידרדרות במצבה הכלכלי לאחר שנה של מיתון. התמ"ג במדינה התכווץ ברבעון השלישי ב-1.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ממשלתו הסוציאליסטית של רה"מ גאורג פפנדראו שנבחרה באוקטובר מתכוונת לקצץ את הגירעון התקציבי ל-9.1% מהתמ"ג בשנה הבאה לעומת 12.7% השנה. בכוונתו לנקוט בצעדים הכוללים הקפאה חלקית של התשלומים בסקטור הציבורי.