הסתיימה שביתת עובדי הביטוח הלאומי; חוזרים לעבודה מחר

ההסכם שנחתם עימם זהה לזה שגובש כבר לפני חודש וחצי ■ עובדי הביטוח הלאומי יקבלו תוספות שכר של 200-400 שקל על פי ותק, וכן יתווספו 46 תקנים חדשים

עובדי המוסד לביטוח לאומי יחזרו מחר (ד') לעבודה סדירה בתום שלושה ימי שביתה, וזאת לאחר שנחתם הערב הסכם עבודה סופי בין העובדים לבין הנהלת המוסד ומשרד האוצר.

פרטי ההסכם מצביעים על כך שאין כל שינוי מהותי בין ההסכם הסופי לבין הסכם העקרונות, שנחתם עם העובדים כבר לפני חודש וחצי. על פי יו"ר ועד העובדים, ירון צרפתי, השביתה הביאה לכך שהנהלת המוסד לביטוח לאומי סיפקה לעובדים "הבהרות" בנוגע ליישום מערכות המחשוב החדשות שיוטמעו במוסד, וכן הביאה לכך שההסכמות יגובשו לכדי הסכם סופי ומחייב.

כפי שסוכם כבר לפני חודש וחצי, עובדי הביטוח הלאומי יקבלו תוספות שכר של 200-400 שקל על פי ותק, וכן יתווספו 46 תקנים חדשים בעיקר כדי להתמודד עם "חוק לרון" שנועד לעודד יציאת נכים לשוק העבודה. בנוסף, הוסכם כי 300 עובדים יקבלו תוספת דרגה שפירושה תוספת שכר בפועל, וכן 150 עובדים נוספים יזכו ל"תוספת כוננות" בסך 100 שקל בחודש, וזאת רק למשך שנה.

גורמים שמעורים במו"מ אמרו הערב ל"גלובס": "השביתה הייתה על שטויות, הכל סוכם כבר מזמן והיה רק צורך בניסוחים סופיים".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי אמר הערב: "אני מברך על חתימת ההסכם. ההסכם יביא לשיפור השירות לציבור המבוטחים". מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני, הוסיפה: "ההסכם שנחתם היום, לאחר שנים רבות ללא הסכם קיבוצי במוסד, הינו הסכם טוב. ההסכם מקדם את העובדים בארגון ומשפר את מעמדם. השינויים הטכנולוגיים בתהליכי העבודה במוסד יביאו בין היתר לשיפור השירות בתחום הוועדות הרפואיות וכן לשיפור תהליך קבלת התביעות מהמבוטחים. שינויים אלה ואחרים יתרמו לקידום הנושאים העומדים על סדר היום של המוסד לביטוח לאומי אשר כולם מכוונים לטובת שירות יעיל ומקצועי למבוטחים".