CIT עושה "תספורת" לבעלי החוב - ויוצא מפשיטת-הרגל

בית המשפט לפשיטות-רגל אישר את תוכנית רה-הארגון עליה הגיעה החברה בהסכמה עם מחזיקי האג"ח ■ מצמצמת את חובותיה ב-10.5 מיליארד דולר ■ דוחה תשלומים על אג"ח שמועד פרעונן הגיע ל-3 שנים

בעוד יומיים, ביום ה' הקרוב תצא חברת CIT מהליכי פשיטת הרגל אליו נכנסה לפני חמישה וחצי שבועות, כך הודיעה אחת החברות הגדולות בארה"ב למימון עסקים קטנים ובינוניים שקרסה לאחר 101 שנות פעילות, לאחר שבית המשפט לפשיטות רגל במחוז הדרומי בניו יורק אישר את תוכנית הארגון מחדש שהציגה לו, ב-1 בנובמבר זכתה להגנה מפני נושיה לאחר שנכשלה במאמצים למחזר את חובותיה האדירים.

תכנית הרה-ארגון, אשר אושרה מראש גם על ידי מחזיקי אג"ח מרכזיים, מצמצמת את סך חובותיה של CIT ב-10.5 מיליארד דולר. כמו כן מאפשרת התוכנית לחברה לדחות תשלומים על אג"ח שמועד פרעונן הגיע לתקופה של שלוש שנים. במסגרת תוכנית הארגון מחדש הציעה CIT למחזיקי האג"ח המרכזיים הצעה חלופית הכולל כיסוי של חוב בסך 34.3 מיליארד דולר.

החברה שבסיסה בניו יורק מצויה גם בתהליך של מציאת מנכ"ל והוספת חברים לדירקטוריון. המנכ"ל הנוכחי, ג'פרי פיק מתכוון לפרוש בסוף השנה הנוכחית.

הצמצום והדחייה בתשלומי החוב תתן ל-CIT זמן נוסף לשיפור מצבה הפיננסי, אשר קיבל מכה קשה על רקע המשבר בשוק האשראי בשנה שעברה והעלייה בהיקף חדלות הפרעון של הלוואות שלקחו לקוחותיה.

נזכיר כי בקיץ האחרון סירב הממשל בארה"ב לתת לה מימון משנה לשם חיזוק הונה. זאת לאחר שבסתיו לפני שנה קיבלה החברה מהממשל סך של 2.3 מיליארד דולר כחלק מתוכנית החילוץ למערכת הבנקאית. חוב זה אבד, כאשר החברה הגישה את הבקשה לפשיטת רגל. לפני שהגיעה למצב של פשיטת רגל ניסתה החברה להגיע להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח אשר דחו את הצעותיה לבצע החלפה של החוב באג"ח שמועד פרעונן מאוחר יותר ולמניות רגילות. חוסר הסכמה זה הוביל לפשיטת הרגל של החברה. בעת קריסתה היו לחברה נכסים רשומים בסך 71 מיליארד דולר וחוב בסך 64.9 מיליארד דולר.

ג'יימס קילמן, ממורגן סטנלי המשמש כיועץ לחברה אמר הערב כי שווי החברה החדשה יהיה 5-11 מיליארד דולר.