מממשים רווחים: 40 מיליון שקל ללאומי באיירפורט סיטי, 10 מיליון שקל לטאו בדרבן

דלק נדל"ן תרשום רווח הון של 13 מיליון שקל ממכירת מניות מבני תעשייה

את עליות השערים המשמעותיות בשוק ההון בחודשים האחרונים ניצלו בימים האחרונים כמה בעלי עניין - בנק לאומי, טאו של אילן בן דב, ודל"ק נדל"ן של יצחק תשובה - כדי לגרוף רווחי הון נאים ממימוש שביצעו בחלק מאחזקותיהם בבורסה.

לאומי מכר אתמול את מניותיו בחברת הנדל"ן איירפורט סיטי, מקבוצת יואל של קובי מימון, תמורת 66 מיליון שקל. המימוש בוצע לפי מחיר של 16.5 שקל למניה, הנמוך ב-5.5% ממחיר המניה אתמול. מהמכירה צפוי הבנק, שהחזיק במניות באמצעות חברת הבת לאומי השקעות, לרשום רווח של כ-40 מיליון שקל. שווי השוק של איירפורט סיטי עומד על כ-935 מיליון שקל, לאחר שמתחילת השנה מניית החברה זינקה ב-120%.

טרם המכירה לאומי החזיק ב-7.3% ממניות החברה, שנהנתה ברבעון השלישי מהכנסות גדולות בעלות אופי חשבונאי בחברה הבת נצבא - שערוך נכסים, בעיקר בישראל, של 47 מיליון שקל, והטבת מס של 131 מיליון שקל (חוק ההתייעלות הכלכלית). אלה הובילו אותה להציג רווח נקי של 95 מיליון שקל.

לצד זאת מחקה איירפורט סיטי, שוב, בשל חלקה בנצבא, 72 מיליון שקל מערך נכסיה בצרפת, והגדילה מתחילת השנה את הגירעון בהונה החוזר ב-30% ל-1.02 מיליארד שקל.

עסקה זו מצטרפת למכירת 2.18% ממניות חברת הנדל"ן דרבן של אליעזר פישמן, שביצעה בתחילת השבוע חברת טאו של אילן בן דב. התמורה ממכירה זו הגיעה ל-17.4 מיליון שקל, לפי שווי של 15.3 שקל למניה, מחיר דומה למחיר המניה בבורסה באותו יום. מהלך זה היה חלק ממכירה של 5% ממניות דרבן שביצעה טאו יחד עם פישמן, במטרה להכניס את דרבן למסחר במדד ת"א 100.

לפי דיווחיה של טאו, היא צפויה לרשום מהמכירה רווח של 10 מיליון שקל, בהתאם לשווי מניות דרבן שהוצג בדוחותיה לרבעון השלישי של השנה. שווי השוק של דרבן עומד היום על 824 מיליון שקל, לאחר זינוק של 145% שנרשם בערך המניה מתחילת השנה. לאחר המכירה נותרה טאו עם 23.5% ממניות דרבן.

גם יצחק תשובה מממש

חברה נוספת בקבוצת פישמן שביצעה אתמול הפצה של כ-5% ממניותיה במטרה להיכנס גם כן למדד ת"א 100, היא מבני תעשייה. דלק נדל"ן של יצחק תשובה מכרה 2.1% ממניות החברה, תמורת לסכום כולל של כ-41 מיליון שקל - כ-6.38 שקל לכל מניה של מבני תעשיה, בדומה למחיר השוק.

לאחר מכירת מניות מבני תעשיה מוסיפה דלק נדל"ן להחזיק כ-14% מהון המניות המונפק והנפרע של מבני תעשיה. כתוצאה מהמכירה תרשום החברה בדוחותיה רווח בסך של כ-13 מיליון ש"ח, והפסד כולל של כ-8.8 מיליון ש"ח. זאת, על פי נתוני ההשקעה במניות מבני תעשיה הנמכרות, כפי שהם מופיעים בספרי החברה בסוף ספטמבר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"