גם IBI מוריד המלצה לכי"ל: "מחירה מתמחר כבר את האפסייד"

בית ההשקעות מוריד ההמלצה ל"נייטרלי" מ"קנייה" ■ פסגות הוריד ההמלצה על כי"ל ל"תשואת חסר", ובנק הפועלים הותיר ההמלצה ב"תשואת שוק"

בעוד האנליסטים הזרים מעודדים ממצבו של שוק הדשנים העולמי, ומעלים המלצות למובילות הסקטור הזרות דוגמת פוטאש ואגריום , האנליסטים המקומיים שותפים פחות לאופטימיות וממשיכים להוריד המלצתם לנציגת המגזר המקומית כי"ל .

נזכיר, כי בימים האחרונים בית ההשקעות פסגות "לקחו צעד אחורה" והורידו ההמלצה על כי"ל ל"תשואת חסר". האנליסטית לימור גרובר ציינה כי על רקע ההערכה שהשתנתה בתקופה האחרונה להתאוששות בענף הדשנים, החדשות החיוביות כבר מגולמות במחירה של מניית כי"ל ואף יותר מכך.

להערכת האנליסטים בבנק הפועלים, מניית כי"ל מתמחרת חלק ניכר מהשיפור הצפוי ב-2010 ועל כן הותיר ההמלצה על "תשואת שוק", אך העלה את מחיר היעד.

לזאת מצטרפת היום (ד') סקירתו של גיל בשן, אנליסט בית ההשקעות IBI, שמוריד ההמלצה על מניית כי"ל ל"נייטרלי" מ"קנייה", על בסיס תמחור המניה. האנליסט גיל בשן מציין כי שוק הדשנים צובר מומנטום חיובי בשבועות האחרונים עם הסימנים להתאוששות הביקושים, יחד עם זאת הערכתו היא כי מניית החברה כבר מגלמת היטב את השיפור, ונראה כי יחסי הסיכוי סיכון כבר אינם נוטים לטובתה כבעבר.

לפי המודל של IBI, מחיר יעד למניית כי"ל, של 56 שקל, לוקח בחשבון עלייה בכמויות ומחירי אשלג של כ-500 דולר לטון. "המחיר בו נסחרת המניה כבר מתמחר חלק ניכר מהאפסייד שאנו רואים. חוסר הוודאות בנוגע לרמת מחירי האשלג ב-2010, וכן החשש לירידה במחירי הסחורות מהווים את הסיכונים העיקריים למחיר המניה בטווח הקצר. בטווח הארוך המגמות והמאפיינים ארוכי הטווח של שוק האשלג לא השתנו". לדבריו של בשן.