הכונס של מוליתן: חשד שהמלאי שהוצג לבנק דיסקונט - מנופח

מבדיקה ראשונית עלה כי קיימות שתי גירסאות למאזן לסוף 2008: במאזן אחד מדווח מלאי בשווי של כ-15.7 מיליון שקל, והוא שנמסר לבנק; בעוד שבמאזן המשקף את המצב בפועל מדווח מלאי בשווי של 6.2 מיליון שקל

מסמך שהגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה כונסי הנכסים הזמניים של מפעל מוליתן בנהריה, עו"הד גיא אטיאס ורון חכים, מעלה חשד כי בקבוצת הטקטסטיל מוליתן, המנהלת מפעל גם באזור-התעשייה ברקן, התבצע ניהול ספרים כפול.

התעורר חשד כי הנתונים שהעבירו החברות לבנק דיסקונט ושנוגעים לשווי המלאי היו מנופחים, וכן התעוררו ספקות לגבי נתונים נוספים בדו"חות.

מפעל מוליתן, שחייב כ-32 מיליון שקל לבנק דיסקונט, מעסיק כ-100 עובדות. מבדיקה ראשונית עלה כי קיימות שתי גירסאות למאזן לסוף 2008: במאזן אחד (מאזן מסוקר על-ידי רואה חשבון אך לא מבוקר) מדווח מלאי בשווי של כ-15.7 מיליון שקל, והוא שנמסר לבנק; בעוד שבמאזן המשקף את המצב בפועל (המבוקר על-ידי רואה חשבון) מדווח מלאי בשווי של 6.2 מיליון שקל.

"ההפרש בשווי המלאי בין שני המאזנים מעורר תמיהות, בלשון המעטה, ולא ניתנו לנו הסברים מניחים את הדעת לתמיהות אלה", כותבים הכונסים. "אין מנוס מהמסקנה כי החברות הציגו בפני הבנק דו"חות כספיים הכוללים נתונים שאינם נתוני אמת, בידיעה כי הבנק מסתמך על דו"חות אלה לצורך אישור והגדלת מסגרות אשראי לחברות".