תחזית הדירוג של סוכנות S&P לספרד הורדה ל"שלילית"

S&P הותירה את הדירוג ארוך הטווח של ספרד "+AA" ■ "השינוי בתחזית נובעת מציפיותינו לצמיחה נמוכה באופן משמעותי בתמ"ג, וגירעון תקציבי גבוה ומתמשך לעומת מקבילותיה ■ הבורסה בספרד יורדת בכ-1.25%

תחזית הדירוג של סוכנות הדירוג S&P לספרד - "שלילית", זאת לעומת תחזית דירוג "יציבה" שהיתה למדינה האירופית לפני כן. S&P הותירה את הדירוג ארוך הטווח של ספרד "+AA".

"השינוי בתחזית נובעת מציפיותינו לצמיחה נמוכה באופן משמעותי בתמ"ג, וגירעון תקציבי גבוה ומתמשך לעומת מקבילותיה, בטווח הזמן הבינוני, מחסור במאמצים אגרסיביים יותר לקיצוץ תקציבי ומדיניות חזקה יותר המתמקדת בקידום הצמיחה לטווח הזמן הבינוני" נאמר בהודעתה של S&P.

"אם הממשלה תודיע על צעדים פיסקליים קונקרטיים שאנו מאמינים שעשויים להוביל לעודף של 2% או גבוה מכך עד סוף שנת התחזית המסתיימת ב-2012, ניתן יהיה להימנע מהורדת הדירוג של המדינה" הוסיף האנליסט של S&P.

נזכיר כי ביום שני הודיעה S&P כי היא מכניסה את יוון לרשית המעקב עם השליליות וביום שלישי הורידה סוכנות פיץ' את הדירוג ליוון ל"+BBB".

לפני פרסום ההודעה רשמה הבורסה הספרדית, IBEX 35 בשיעור זעיר של 0.16%, אך מספר דקות לאחר הפרסום היא כבר רושמת ירידות של 1.25%.

בינואר האחרון הורידה S&P את הדירוג של ספרד ל"+AA" מ-"AAA". הסוכנות ציינה כי המדינה צפויה לחוות המשך ההידרדרות במצב הפיננסי הציבורי וחולשה ארוכה יותר משל מקבילותיה במצב כלכלתה" לעומת מה שצפתה בינואר.