מסתמן: הוסר המכשול האחרון בפני הרחבת תוכנית ויסקונסין

משרדי האוצר והתמ"ת הגיעו לפריצת דרך במו"מ עם עובדי שירות התעסוקה, ואף סיכמו עימם עקרונית על תוספות שכר בעלות כוללת של 11.3 מיליון שקל ■ בתוכנית ויסקונסין ישתתפו רק "מובטלים קשים", כאלה שצברו מעל תשעה חודשים של הבטחת הכנסה

הרחבת תוכנית ויסקונסין עשויה לצאת בקרוב אל הפועל, לאחר שמשרדי האוצר והתמ"ת הצליחו להתמודד ככל הנראה עם המכשול האחרון. ל"גלובס" נודע כי משרדי האוצר והתמ"ת הגיעו לפריצת דרך במו"מ עם עובדי שירות התעסוקה, ואף סיכמו עימם עקרונית על תוספות שכר בעלות כוללת של 11.3 מיליון שקל.

600 עובדי שירות התעסוקה, בראשות יו"ר הוועד אהרון חוטובלי, סיכלו עד היום את הרחבת תוכנית ויסקונסין, למרות החלטות קודמות של הממשלה והכנסת. העובדים, מגובים בהסתדרות, הצליחו לגייס את יו"ר ועדת העבודה של הכנסת, חיים כץ, שטרפד מצידו כל ניסיון להעביר בוועדה החלטה מכרעת בעניין.

מעבר לתוספות השכר, עובדי שירות התעסוקה, יחד עם מנכ"ל השירות, יוסי פרחי, דאגו לכך שבתוכנית ויסקונסין ישתתפו רק "מובטלים קשים", כאלה שצברו מעל תשעה חודשים של הבטחת הכנסה. בצורה הזו, כך הם מאמינים, יהיה תמיד זכות קיום לשירות התעסוקה, לצד ויסקונסין.

עוד הוסכם כי בשלב הראשון של הרחבת התוכנית ישתתפו בה מובטלים עד גיל 50 ואילו בשלב השני עד גיל 55. כמו כן הוסכם כי אקדמאים יטופלו רק במסגרת שירות התעסוקה ולא במסגרת תוכנית ויסקונסין.

אם ייחתם הסכם סופי עם העובדים, בתוך חצי שנה ייצאו מכרזים להרחבת התוכנית, והיא תחל לפעול בראשית 2011. כל חברה שתזכה במכרז תנהל אזור גיאוגרפי שלם, מתוך שישה אזורים בסך הכל. החברות שמפעילות כיום ארבעה מרכזים מצומצמים במסגרת הפיילוט המתארך, התנגדו עד היום למתכונת שגובשה כעת עם שירות התעסוקה, אך הן צפויות על פי הערכות להתמודד בכל זאת במכרז החדש.